کد خبر 1201776
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
بررسی ال کلاسیکو‌ها در 10 سال اخیر/ نتایج بهتر بارسلونا و آمار جالب زیدان + فیلم

از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۳۷ ال کلاسیکو برگزار شده که آبی اناری ها عملکرد بهتری به ثبت رساندند.

به گزارش مشرق، سرخیو راموس در مستند خود صراحتاً از حضور موفق مسی در بارسلونا صحبت کرد و پیش از ال کلاسیکو به تمجید از فوق ستاره بارسلونا پرداخت. کاپیتان رئال اذعان کرد که حضور مسی باعث شده تا رقیب سنتی مادرید بیشتر جام کسب کند و کهشکانی ها را بسیار اذیت کند.

همین مسئله در آمار ال کلاسیکو نیز مشهود است و تیم بارسلونا در ۱۰ سال گذشته توانسته مقابل رئال مادرید بیشتر پیروز میدان شود. از سال ۲۰۱۱ در رقابت های مختلف، ۳۷ ال‌کلاسیکو برگزار شده که در آن بارسلونا به ۱۵ پیروزی دست یافته و رئال مادرید ۱۲ بار فاتح مهمترین رقابت فوتبال شده است.

*دوران باشکوه گواردیولا ؛ مورینیو به سلطه بارسا پایان داد

بررسی ال‌کلاسیکوها در ۱۰ سال اخیر +فیلم

از سال ۲۰۱۱  و از سومین فصل حضور گواردیولا در بارسلونا، این تیم در ال‌کلاسیکو به ۴ پیروزی دست یافته و تنها ۲ بار مقابل رئال مادرید شکست خورده است. ۴ دیدار پپ و مورینیو نیز با تساوی به پایان رسید. از مهمترین دیدارها می توان به فینال کوپادی‌ری اسپانیا اشاره کرد که رئال مادرید با ضربه سر کریستیانو رونالدو مقابل مسی و بارسلونا به برتری رسید و قهرمان این رقابت شد. دیدار حساس نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ نیز یکی از مهمترین ال کلاسیکوی ۱۰ سال اخیر بود که با درخشش مسی به پایان رسید و بارسلونا توانست چهارمین قهرمانی خود در اروپا را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید:

۳ بازیکن کلیدی بارسا در ال‌کلاسیکو از نگاه اینیستا

با رفتن گواردیولا و آمدن تیتو ویلانووای فقید، دوران پیروزی‌های بارسلونا در ال کلاسیکو نیز به پایان رسید و مورینیو توانست پیروزی‌های خود در این بازی مهم را به ثبت رساند. رئال مادرید با درخشش «رافائل واران» در کوپادل‌ری مقابل رقیب سنتی خود به برتری رسید و توانست مانع کسب جام بارسایی‌ها شود. آقای خاص در یک مصاحبه‌ای اعلام کرد که توانسته به تسلط گواردیولا با بارسلونا در لالیگا پایان دهد و بتواند کهکشانی‌ها را هم در ال‌کلاسیکوها به پیروزی رساند و هم بتواند این تیم را قهرمان لالیگا کند.

*آماربهتر بارسا از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ، گل زیبای گرت بیل ؛ پیراهن مسی در سانتیاگو به اهتزار درآمد

بررسی ال‌کلاسیکوها در ۱۰ سال اخیر +فیلم

از فاصله زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ، ۹ ال‌کلاسیکو برگزار شد که در آن بارسلونا و رئال مادرید با مربیانی مثل تاتا مارتینو، کارلو آنچلوتی، لوئیس انریکه، رافا بنیتز و زیدان با هم رقابت کردند. سهم بارسلونا ۵ پیروزی بود که مهمترین و بزرگترین آن به دیدار فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ و تقابل لوئیس انریکه و رافا بنیتز بازمی‌گردد که بارسلونا توانست به برد پرگل ۴ بر صفر بدون حضور مسی دست یابد. 

یکی از مهمترین ال‌کلاسیکوهای این دوره زمانی نیز فینال کوپادل‌ری در سال ۲۰۱۴ بود که رئال مادرید بدون حضور رونالدو با درخشش گرت بیل به برتری رسید. گل به یاد ماندنی بیل و سرعت عجیب او مقابل دفاع بارسلونا به نام «مارک بارترا» به یکی از سوژه‌های اصلی فضای مجازی در آن زمان بدل شد. رئال مادرید با پیروزی ۲ بر یک مقابل بارسلونا در جام حذفی اسپانیا به قهرمانی رسید و باعث شد تا مارتینو هیچ جامی با آبی‌اناری‌ها بدست نیاورد.

یکی از حساس‌ترین و زیباترین بازی‌های ال‌کلاسیکو نیز در این دوره زمانی برگزار شد که آن هم پیروزی لحظات پایانی بارسلونا مقابل رئال مادرید بود. در این بازی که عملاً سرنوشت قهرمانی لالیگا را هیجان‌انگیزتر کرد، بارسلونا توانست با درخشش مسی در لحظه پایانی مقابل رئال مادرید به برتری ۳ بر ۲ دست یابد. خوشحالی پس از گل فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا و به اهتزار درآوردن پیراهنش مقابل طرفداران رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به یکی از مهمترین لحظات تاریخ ال کلاسیکو بدل شد.

بررسی ال‌کلاسیکوها در ۱۰ سال اخیر +فیلم

*زیدان استاد نباختن در نیوکمپ ؛ آمار درخشان زیزو در ال‌کلاسیکو

از زمان حضور زیدان در رئال مادرید به عنوان سرمربی ۱۰ ال کلاسیکو برگزار شده که سهم رئال مادرید ۵ پیروزی ، ۲ شکست و ۳ تساوی بوده است. مهمترین برد رئال به سال ۲۰۱۷ بازمی گردد که کهکشانی ها در سوپرکاپ بارسلونای بی نیمار را به توپ بستند و در مجموع ۲ دیدار به برتری ۵ بر یک دست یافتند. شکست بزرگ زیدان مقابل بارسلونا نیز در همان سال ۲۰۱۷ به ثبت رسید، جایی که تیم والورده با درخشش سوارس،مسی و ویدال شکست ۳ بر صفر را بر میزبان تحمیل کردند.

یکی از مهمترین شکست های زیدان در این رقابت نیز یکی از زیباترین ال کلاسیکوهای تاریخ فوتبال بازمی گردد، جایی که مسی در دقیقه ۹۰+۳ با گل دیدنی خود باعث برد ۳ بر ۲ بارسلونا شد و پیراهن خود را مقابل طرفداران رئال در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به اهتزار درآورد.

بررسی ال‌کلاسیکوها در ۱۰ سال اخیر +فیلم

زیدان در آخرین بازی ال‌کلاسیکو در تاریخ ۳ آبان ۹۹ با درخشش مودریچ مقابل بارسلونا به برتری رسید و دومین برتری کهکشانی ها در ال کلاسیکوهای اخیر را ثبت کرد.

نکته جالب این بوده که زیدان تاکنون در نیوکمپ باختی نداشته ولی در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو ۲ باخت را تجربه کرده است. بازی فردا در زمین رئال ولی در ورزشگاه آلفردو دی استفانو برگزار می شود و باید دید عملکرد زیدان چگونه دنبال خواهد شد.

در فیلم زیر زیباترین گل‌های تاریخ ال‌کلاسیکو در فاصله سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ را مشاهده کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس