اعتراض دهلی‌نو به گشت‌زنی ناو آمریکایی در آب‌های منطقه‌ای هند - کراپ‌شده

دهلی نو به اقدام یک ناو جنگی آمریکایی به گشت زنی در منطقه ویژه اقتصادی این کشور بدون کسب مجوز، اعتراض کرد.

به گزارش مشرق، هند روز جمعه به اقدام یک ناو آمریکایی در گشت زنی آزادانه در منطقه اقتصادی ویژه این کشور بدون اجازه قبلی اعتراض کرد.

«آریندام باگچی» سخنگوی وزارت امور خارجی هند گفت: «ما نگرانی خود را از عبور (این ناو) از منطقه ویژه اقتصادی را به دولت آمریکا از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعلام کردیم».

ناوگان هفتم آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو «یواس‌اس جان پائول جونز» روز چهارشنبه در فاصله ۱۳۰ مایلی غرب جزیره «لاکشادویپ» و در داخل منطقه ویژه اقتصادی هند به گشت زنی می‌پرداخته که این اقدام ناو آمریکایی تضادی با قوانین بین‌المللی نداشته است.

در این بیانیه آمده است که درخواست هند از دیگر کشورها برای کسب مجوز برای فعالیت‌های نظامی در منطقه ویژه اقتصادی خود بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و آمریکا هر جا که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهد به فعالیت خواهد پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه هند گفت که این ناو آمریکایی پس از خروج از خلیج فارس و حرکت به سوی تنگه «مالاکا» همواره تحت نظارت بوده است.

این مقام هندی اضافه کرد: «هند معتقد است که منشور سازمان ملل در زمینه قوانین دریا، به کشورها اجازه نمی‌دهد تا به انجام رزمایش یا تمرین نظامی به خصوص با استفاده از تسلیحات و مواد منفجره در مناطق اقتصادی ویژه دیگر کشورها بدون کسب مجوز از کشوری که در ساحل این مناطق قرار دارند، ‌ بپردازد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس