کد خبر 1201242
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
مرکل درباره وضعیت «ناوالنی» با پوتین گفتگو کرد

دفتر ریاست جمهوری روسیه از گفتگوی تلفنی صدراعظم آلمان با «ولادیمیر پوتین» در خصوص وضعیت «الکسی ناوالنی» خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز پنجشنبه در گفتگویی تلفنی درباره «الکسی ناوالنی» رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید:

پوتین: آماده ترمیم رابطه با اتحادیه اروپا هستیم

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: صدراعظم آلمان اعلام کرد که در این رایزنی تلفنی برای گفتگو درباره وضعیت ناوالنی تمایل دارد.

به گزارش مهر، رابطه مسکو-بروکسل در پی موضع گیری جانبدارانه کشورهای غربی در قبال پرونده «آلکسی ناوالنی» وبلاگ نویس منتقد روس، بیش از پیش تیره شده است.

سفر دو روزه «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در بازه زمانی ۴ تا ۶ فوریه (۱۶ تا ۱۸ بهمن) انجام شد؛ نقطه اوج این تنش‌ها بود.

او آنطور که خودش می‌گوید در پایان نشست خبری با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، از طریق رسانه‌های اجتماعی در جریان اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه قرار گرفت که جُرمشان تحریک مردم روسیه و مشارکت در تظاهرات‌های ضد دولتی بود.

ظاهراً اتحادیه اروپا همزمانی اخراج دیپلمات‌ها و سفر بورل را نوعی هشدار و بی احترامی تلقی کرد و در مقام انتقام جویی برآمد چراکه اندکی بعد، ۴ مقام روس به دلیل ارتباط با پرونده ناوالنی تحریم شدند حال آنکه تهدیدهایی هم مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر مطرح شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس