دیپلمات آمریکایی: خرید اس-400 توسط ترکیه، تهدید بزرگی برای ماست

فرستاده پیشین آمریکا در سوریه، ضمن توصیه به ترکیه برای انصراف از خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه، این مسئله را تهدید بزرگی برای واشنگتن قلمداد کرد.

به گزارش مشرق، «جیمز جفری» فرستاده پیشین آمریکا در سوریه از ترکیه خواست که از خرید سامانه روسی اس-۴۰۰ صرف نظر کند.

جفری به خبرگزاری آناتولی گفت که این مسئله، «یکی از مهمترین موضوعاتی است که طی سالهای اخیر، روابط بین دو کشور را تیره کرده است».

وی بعید دانست که آمریکا یا ترکیه بر سر این موضوع، امتیازی به یکدیگر بدهند و حل این مسئله را دشوار ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید

چهار توصیه و هشدار نماینده آمریکا به کردهای سوریه

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: «از نظر ترکیه، این، یک تصمیم حاکمیتی است... اما به موجب قانون ایالات متحده، این وضع، نقض قانون مبارزه با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها(قانون کاتسا CAATSA) است».

جفری همچنین تأکید کرد که خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه، «تهدیدی برای یکی از مهمترین برنامه‌های نظامی و دیپلماتیک کشور ماست».

وی در عین حال گفت که بهترین کاری که ترکیه می‌تواند در حال حاضر انجام دهد و «از ضررهای این وضعیت بکاهد این است که به سامانه‌های موشکی بسنده کند و سلاح روسی بیشتری نگیرد».

این دیپلمات آمریکایی همچنین تصریح کرد، آمریکا اما تحریمها را حفظ خواهد کرد، ولی این تحریمها تأثیر خطرناکی بر اقتصاد ترکیه ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    31 4
    اردوغان سیاستمدار بزرگیست بزرگتر از بایدن هم نمیتونه کاری بکنه اگر تحریمها رو بخواهد بیشتر کند آوارگان را راهی اروپا خواهد کرد الان آمریکا و اروپا رو کیش مات کرده صد در صد آمریکا امتیاز خواهد داد همونجور که روسیه امتیاز داد و اس چهارصد رو به ترکیه داد و در قره باغ دخالت نتونست بکنه
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      8 4
      دقیقا
    • احسان IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      5 8
      واقعا مطمینی سر کشیش آمریکایی چنان لیر ریزش کرد که تا آزاد نکرد داشت به قهقراه می‌رفت ،سر قره باغ هم آنقدر قول و قرار و تضمین آمریکا سر منافعش گرفته پشت پرده ،یانکیها فقط منافع خود را تامین میکند و اسراییلی ها در منطقه آنهم با سر سپرده‌ها کشورهای عربی و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس