کد خبر 1201046
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
نحوه توزیع مرغ نشان داد «دولت هوشمند» فقط شعار است

نماینده سبزوار در مجلس با اشاره به عدم برنامه‌ریزی دولت پیش از عید برای تامین مرغ گفت: نحوه توزیع مرغ نشان داد «دولت هوشمند» فقط شعار است.

به گزارش مشرق، بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آن دسته از نهاده‌های دامی که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده‌اند نمی‌تواند تمامی نیازهای مرغداران را پوشش دهد و باید آماری توسط وزارت جهاد تهیه شود تا تکلیف قیمت تمام شده مرغ‌هایی که با این ارز تولید شده‌اند مشخص شده و آنها اجازه افزایش قیمت را نداشته باشند. 

** چه مقدار نهاده مبتنی بر ارز 4200 تومانی به دست مرغدار رسیده؟

وی افزود: محاسبه قیمت تمام شده و سود مرغداران از سوی دولت باید انجام شود، این در حالی است که نمی‌توان پذیرفت مرغداری که مرغ خود را با نهاده ارز 4200 تومانی تولید کرده آن را در بازار با قیمت ارز آزاد به فروش برساند و این وظیفه برعهده وزارت جهاد کشاورزی است. 

بیشتر بخوانید:

پایان صف‌های آزاردهنده خرید مرغ؟

نماینده سبزوار در مجلس تصریح کرد:‌ سؤال مجلس از وزیر جهاد در مورد مدل قیمت‌گذاری تولید مرغ است و به نظر می‌رسد چنین محاسبه قیمت واقعی صورت نگرفته است در حالی که به نظر می‌رسد با عدم محاسبه دقیق این قیمت با نرخ‌گذاری حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده، مرغ رعایت نمی‌شود. 

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: باید میزان تولید مشخص بوده و معلوم شود چه مقدار نهاده مبتنی بر ارز 4200 تومانی به مرغدار داده‌اند، ضمن اینکه بایستی مشخص شود مرغدار چقدر نهاده را با قیمت آزاد خریداری می‌کند و قیمت تمام شده تولید مرغ چه رقمی است؟ همچنین تولید مرغ قدر سود دارد و مرغ چه رقمی به مردم فروخته می‌شود.

** لیستی از سرپرستان خانوار براساس کدملی وجود ندارد

وی گفت: اینکه دولت در موضوع تهیه مرغ به منظور رفع مایحتاج مردم تدبیر لازم را پیش از عید انجام نداده شک نداریم، این در حالی است که می‌توانست مرغ منجمد تنظیم بازار را سریع‌تر وارد کند تا قیمت‌ها شکسته شود. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با آنکه دولت شعار هوشمندسازی و مردمی‌سازی را می‌دهد اما چنین کاری در مقام عمل رخ نداده است، این در حالی است که در شهرستان‌ها حتی لیست کاملی از سرپرستان خانوار براساس کدملی وجود ندارد که بگوئیم فقط به این افراد مرغ می‌دهیم تا از ایجاد صف طولانی جلوگیری کنیم و خانوارها بتوانند سهم خود را به راحتی دریافت کنند. 

** خساست دولتی‌ها در ارائه اطلاعات پایه به یکدیگر

محبی نجم‌آبادی گفت: ‌وقتی خیلی از آمارها و اطلاعات درون دولت بوده و در اختیار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است، انتظار داریم سریعا هوشمندسازی‌ها عملیاتی شود. 

وی افزود: بسیجیان برای نظارت و توزیع اقلام کالاهای اساسی آماده بودند، اما دولت از این ظرفیت استفاده نکرد، ضمن اینکه بخشی از بدنه فرهنگیان هم آماده کمک به حاکمیت بودند که دولت از این پتانسیل هم استفاده نکرد، ولی اگر مردمی‌سازی و هوشمندسازی مورد توجه قرار می‌گرفت، شاهد وضعیت افسارگسیخته عرضه کالاهای اساسی در بازار نبودیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    دولت هوشمند مانند کسوف بیرجند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس