فرهاد مجیدی استقلال

الاهلی عربستان جدی‌ترین حریف استقلال در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا تلقی می‌شود و روز ۲۶ فروردین شاهد رویارویی این دو تیم خواهیم بود.

سرویس ورزش مشرق - فدراسیون فوتبال عربستان از چند ماه قبل برای ضربه زدن به فوتبال ایران دنبال دریافت میزبانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان بود و در نهایت به لطف شیخ سلمان توانست به این مهم جامه عمل بپوشاند و حالا استقلالی‌ها باید برای برگزاری مرحله گروهی، در شهر جده عربستان به میدان بروند. در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا لطف را در حق عربستانی‌ها تمام کرد و عرصه ملی و هم در چارچوب رقابت‌های باشگاهی نهایت ناجوانمردی را برای فوتبال ایران به خرج داد.

حالا استقلال در حالی باید در عربستان حاضر شود که هر لحظه ممکن است در آنجا مشکلات عجیب و غریب و تازه‌ای برای فرهاد مجیدی و شاگردانش ایجاد شود. البته به لحاظ فوتبالی قطعاً الاهلی نمی‌تواند برای آبی‌پوشان ایرانی دردسر چندانی درست کند چون جدا از بحران نتیجه‌گیری که این روزها نماینده عربستان را به دردسر انداخته، الاهلی طی دیدارهای گذشته خود با استقلال همواره چهره یک تیم مغلوب را داشته است.

*تعظیم عربستانی ها به استقلال

استقلال تا اواخر زمستان سال ۸۸ نتوانسته بود داخل خاک عربستان در هیچ مسابقه رسمی پیروز شود به همین خاطر هنگامی که شاگردان صمد مرفاوی راهی شهر جده شدند تا مقابل الاهلی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۰ صف‌آرایی کنند، کمتر کسی تصور می‌کرد آنها با دست به تهران پر برمی‌گردند و در بهترین شرایط، اغلب کارشناسان معتقد به تساوی استقلال و الاهلی در خاک آل سعودی بودند ولی آبی‌پوشان ایرانی با ارائه یک نمایش مثال‌زدنی و کاملاً تحسین‌برانگیز، مردان متکبر شهر جده را با نتیجه ۱-۲ شکست دادند تا الاهلی به اولین تیم این کشور بدل شود که در داخل خاک خود مقابل استقلال ایران سر تعظیم فرود آورده است. استقلالی‌ها در بهار سال ۸۹ نیز این تیم را در ورزشگاه آزادی با نتیجه مشابه مسابقه رفت شکست دادند تا خاطره فوق‌العاده تلخی از خودشان در ذهن هواداران الاهلی بر جا بگذارند.

*۳  پیروزی و فقط یک ناکامی

جدا از دو مسابقه‌ای که استقلال با الاهلی در فصل ۲۰۱۰ لیگ قهرمانان برگزار کرد، این دو تیم فصل گذشته نیز رقیب هم در پیکارهای آسیایی بودند. بازی رفت زمستان پارسال در کویت برگزار شد و استقلال با وجود ارائه یک نمایش بسیار خوب، در نهایت  مسابقه را با نتیجه ۱-۲ به حریف عربستانی واگذار کرد. در واقع آن شکست اولین و خوشبختانه تا اینجای کار آخرین ناکامی استقلال مقابل الاهلی  است چون آبی‌ها در مسابقه برگشت که مهرماه امسال به میزبانی قطر برگزار شد، حریف عربستانی خود را مقتدرانه با ۳ گل شکست دادند. در واقع استقلال تا امروز ۴ بار برابر الاهلی وارد میدان شده که حاصل آن ۳ پیروزی برای نماینده ایران و تنها یک کامیابی برای سعودی‌ها بوده است. آمار ارزشمندی که امیدواریم با وجود همه کارشکنی‌های صورت گرفته توسط کنفدراسیون آسیا، باز هم بهتر شود و ۲  پیروزی تازه در کارنامه استقلال مقابل این تیم مغرور شهر جده رقم بخورد.

*شب رویایی مجیدی

اولین برتری استقلال مقابل الاهلی عربستان زمستان سال ۸۸ در حالی رقم خورد که فرهاد مجیدی یکی از بهترین نمایش‌های خود با پیراهن آبی را ارائه کرد. سرمربی کنونی استقلال در آن مسابقه هر دوگل تیمش را به ثمر رساند و نقش فوق‌العاده ارزشمندی در برتری ۱-۲ این تیم در جده داشت. البته فرهاد زمستان پارسال در جایگاه سرمربی مقابل الاهلی شکست خورد ولی امیدواریم روند پیروزی‌هایش تحت عنوان مرد شماره یک نیمکت هم برابر مردان شهر جده آغاز شود. اتفاقی که وقوع آن اصلاً بعید نیست و استقلال کاملاً توانایی و استحقاق آن را دارد.

این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که در همان اولین پیروزی استقلال مقابل الاهلی در جده، محمد محمدی نیز فوق‌العاده ظاهر شد. سنگربان استقلال در آن بازی یک پنالتی بسیار ارزشمند مهار کرد تا مانع از به تساوی کشیده شدن مسابقه شود. او در چند نوبت دیگر نیز موقعیت های مهاجم برزیلی(زننده پنالتی) و دیگر بازیکنان الاهلی را مهار کرد.

*بازگشت به ورزشگاه آشنا

با ناکامی مردان مسئول فوتبال در مباحث دیپلماتیک و در نهایت بازی استقلال در خاک عربستان، شاگردان فرهاد مجیدی باید در استادیوم ملک عبدالله برابر نمایندگان عربستان، قطر و عراق صف‌آرایی کنند. ورزشگاهی کاملا نام آشنا برای فوتبال ایران که علاوه بر استقلال، بسیاری از تیم‌های باشگاهی کشورمان نیز سابقه بازی در آنجا را دارند. حتی تیم ملی کشورمان نیز در استادیوم مورد نظر به میدان رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    15 12
    الکیستقلال، عشق عربها
    • نادری IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      14 10
      بابا مسعود... کجایی
  • یک استقلالی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    15 11
    استقلال سوراخ میشه و دوباره کمرم می شکند خدایا
  • Bndboy IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    17 10
    استقلال بعد از ۶ سال به وطنش برگشت جای تعظیم هم داره واقعا
  • تاج IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    4 1
    لنگیا درشونو بذارن برید به آرزوتون که واس ما خاطره س برسید
  • تاج IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 2
    این رسانه هم معلومه لنگیه چرا نظرات تاج سرتون رو نمایش نمی‌دید
  • RU ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    3 3
    آقایون ششتقلالی دیدید چجوری طارمی گل زد؟صد در صد جایزه پوشکاش رو میبره برید واسه بچه محلاتون و فکری و قائدی و بقیه تعریف کنید تا یاد بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس