کد خبر 1200898
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
برجام وین

دیروز تعدادی از منافقین مقابل هتل محل برگزاری کمیسیون مشترک برجام تجمع کرده بودند و به اعضای تیم مذاکره کننده ایران فحاشی می‌کردند.

سرویس سیاست مشرق- روز گذشته و در هنگام خروج عراقچی معاون وزیر امور خارجه از ساختمان گرند هتل شهر وین چند مزدور وابسته به منافقین با الفاظی زشت به نماینده دیپلماتیک کشورمان اهانت کردند؛ دریکی از فیلم‌های منتشرشده؛ کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به زیبایی پاسخ فحاشی‌های افراد معدود جمع شده در برابر هتل را می‌دهد.

اقدام به‌جا نماینده ایرانی در پاسخ به عده‌ای وطن فروش قابل‌تحسین است، اما می‌توان بدون تعارف به تیم مذاکره‌کننده گفت؛ همان جریانی که در سالن وی‌ای پی هتل برای شما فرش قرمز انداخت ؛ گروه منافق و مزدور را در برابر محل مذاکرات اسکان داده و با پخش زنده تلویزیونی به دنبال آن است تا فشار روانی را علیه ایران بالا ببرد.

نتیجه ساده‌انگاری در برابر حربه‌های تکنیکی دشمن این‌گونه می‌شود که عراقچی امتداد دادن مذاکرات را اقدامی سازنده بداند! رابرت مالی نماینده آمریکایی‌ها در وصف دور اول مذاکرات گفته است: برآورد ما این است که بازگشت به توافق هسته‌ای ایران به نفع آمریکا و شهروندان آن است. ما به‌صراحت گفته‌ایم اگر ایران تعهدات خود را از سر بگیرد، دوباره به توافق خواهیم رسید.

رابرت مالی در سخنان خود از دو موضوع مهم صحبت کرده است:

1- مسیر توافقات طولانی است و آمریکایی‌ها تمایل دارند در زنجیره‌ای از مذاکرات طولانی‌تر و با وقت‌کشی تهران را خسته کرده و امتیاز بیشتری بگیرند جالب آنکه روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز از این ایده استقبال کرده و در تیتری عجیب ادامه زنجیره مذاکرات وین را مثبت تلقی کرده است، حال می‌توان پرسید نتیجه ده ها دور مذاکره از پاریس، وین و ژنو در گذشته چه بود که حالا قرار است همان ایده قبلی تکرار شود!

2- رابرت مالی تأکید کرده است که اگر ایران تعهدات برجامی را از سر گیرد؛ فضا برای رسیدن به توافق آسان‌تر می‌شود.

هر دونقطه‌ای که نماینده آمریکا روی آن تأکید ویژه کرده است؛ مخالف حکم قاطع رهبر انقلاب است: ایشان دراین‌باره می‌فرمایند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری ندارند زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن‌طرفی که باید شرط بگذارد جمهوری اسلامی است زیرابه تعهدات خود پایبند بود. بنابراین ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل‌برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچ‌کس از آن عدول نخواهد کرد.

آقای عراقچی احتمالاً خاطره قدم زدن ظریف و جان کری در خیابان را یادش مانده است! آن روز وزیر خارجه دست در دست چدنی آمریکایی‌ها گذاشته و در برابر خبرنگاران مانور تبلیغاتی داد، امیر عبداللهیان روایت می‌کند: «سردار سلیمانی به من زنگ زدند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشرشده بود. سردار با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟! سپس گفتند این پیامی را که می‌خواهم بگویم، به آقای ظریف برسانید.

گفتند ما اسناد دقیقی به دست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط موصل، چند هواپیمای غول‌پیکر آمریکایی در فرودگاه موصل به زمین نشسته و ژنرال‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش، روی فرش قرمز به استقبال آن‌ها می‌روند.

آن‌ها به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل مذاکره می‌کنند. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار سلیمانی بود. در تمام این ۵ ساعت هم، سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیماها پیاده می‌شد و در اختیار نیروهای داعش قرار می‌گرفت. تمام تصاویر و نوع سلاح‌ها در این اسناد مشخص بود. سردار سلیمانی می‌خواستند با این اسناد به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل‌اعتماد نیست و بدانید در آن روی سکه، این کارها را می‌کند!»

آن روز هشدار دلسوزانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را جواد ظریف متوجه نشد؛ او گمان می‌کرد امضای کری تضمین است! چند ماه بعد آمریکایی‌ها داعش را تا 40 کیلومتری مرز ما پیش بردند و اگر مجاهدان ایرانی، افغانستانی و پاکستانی نبودند؛ سیطره داعش تا چین ادامه می‌یافت.

حالا دوباره همان ماجرا در حال تکرار است، معاون ظریف در یک پست اینستاگرامی نوشته است که سنگر را خالی نخواهد کرد، در تهران همه دلسوزان انقلاب اسلامی آماده تجهیز او در برابر دشمن هستند؛ البته به شرطی که دیپلمات‌های ایرانی برخلاف گذشته موقعیت آمریکایی‌ها را درست محاسبه کنند. آن گروهی که داعش را پشت مرز ما کشاند؛ حالا منافقین را به روی پله‌های هتل محل اقامت شما آورده است، این صحنه را با دقت رصد کنید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    58 5
    اقای ظریف وقتی ایران ۸ سال جنگید کجا بودی؟ وقتی امریکا حاج قاسم رو ترور کرد، در مورد مذاکره! چی گفتی؟ به نظرت میتونی منافع ملی ایران رو تامین کنی؟
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      8 2
      دستشون درد نکنه یک سنت نباید دست این داد
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      11 3
      زیر پرچم آمریکا حفاظت از منافع آمریکا را می آموخته
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    38 3
    مرگ بر منافقین ولگرد آلبانی
  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    49 3
    کسانی که خودشان را به خواب زدند بیدار نمیشن نمیشن نمی شن............
  • علیرضا IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    19 6
    بسمه تعالی خیر !
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    37 5
    مرگ بر منافق
  • رضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    40 4
    چه انتظاری ازکسانی دارید که سرمایه، خانه وفرزندان آنها فرنگ است.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    19 7
    يعني يك درصد احتمال بده آقاي ظريف به آمريكائيها اعتماد داشته، بنا بر بي اعتمادي بوده و هست. تيغشان بيشتر از اين برش نداشت و مجبور بودن بگن امضاي كري تضمينه
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 3
    خدا رحمت سردار دل ها رو براستی زمان آن نرسیده پاسخ جنایت تکفیری های آمریکایی رو بدین
  • NZ ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    21 4
    فقط خائن جماعت است که با اين همه توهين و خسارت به کشور اصرار به التماس و مذاکره دارد.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 15
    ظریف بارها بارها بارها گفته اختیارات من در مقام وزیر صفره و تابع نظام هستم یعنی هرچی نظام بگه حتی اگر مخالف باشم انجام میدم
    • آرش IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      12 4
      ظریف بارها بارها بارها دروغ گفته...
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 1
      من نمیدونم اینهمه میلیاردی پول خرج میکنن و خودشونو به درودیوار میکوبن از رو هر چیز و هرکسی لازم باشه رد میشن تا برسن به مقامی که هیچکاره اس؟مغز خر خوردن؟
  • بیسیمچی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    10 3
    اگر با کسی که پدرت را کشته بشینی بر سر یک میز و طوری خوش و بش کنی که انگار نه انگار که او قاتل پدرت آنهم به فجیع ترین شکل ممکن است از دو حال خارج نیست...
  • اکبر زمانی FR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    18 6
    مشرق مثل همیشه از زاویه بسیار خوبی مسائله رو دیدی
  • مهران IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    17 3
    مرگ بر منافق
  • سیدهادی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    10 3
    از این غرب گداهای لیبرال جز ... توقع دیگر نیست به قدرت خدائی ملت قهرمان ایران اسلامی توجه ندارد در فرنگ دنبال گدایی هستند
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    8 2
    سدارسلیمانی جانش رافدای میهنش کرد یه عده چی اومدند ... بابا دست از این برجام نافرجام بردارید بگذارید عمر این دولت چند روزی مونده به پایان برسه و راحت بشیم
  • ناصر IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 7
    حاج قاسم باید هشدار ها رو جدی میگرفت
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    17 3
    خیانت جدید! کوتاهی دربرابر این موضوع حرف قطعی رهبری را خدشه دار میکند!مجلس وقوه قضاییه بایدورود کنند وجلوی ادامه خیانت رابگیرند!
  • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 2
    کشور و مردم را بیچاره کردید
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 1
    یک سوآل فکر تمام ایرانیان را مشغول کرده است چگونه مقامات سیاسی که عمر فعالیت آنها محدود است تفکرات آنها بر سیاست های کلی نظام غالبتر است و همیشه عکس توصیه ها و دستورات مقام معطم رهبری و مجلس و تمام ارکان نظام عمل می کنند حتی اگر عملکردی خلاف مصالح ملی و انقلاب داشته باشد و پاسخگوی هیچ یک از کارهای خود هم نیستند ؟
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    2 3
    این بی رحم ها ...
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    13 3
    کسی خودش بخواب زده نمیشه بیدار کرد ظریف وعراقچی شیفته کد خدا هستن وچشمان را درمقابل کشورها ی حامی منافقین را بسته اند واین سه کشور اروپایی وآمریکا را کل جهان می دانند
  • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 3
    قبول مذاکره احمقانه بود و ادامه و طولانی کردن احمقانه تر است
  • زهرا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 3
    عملكرد وزارت خارجه در خلاف فرمايشات امام خامنه اي مي باشد بايد هر چه زودتر ترمز اينها را كشيد تا دير نشده
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    7 3
    چرا نمی روند ظریف یکبار کشور رو به مرز نابودی کشوند ..یعنی تو این مملکت کسی نیست جلوی این ها رو بگیره ..
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 2
    جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند. چگونه و با اجاره چه کسی دوباره به مذاکره تن داده اند .
  • مجید IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 3
    واقعا ساده انگارانه هست کسی خیال کند امریکا که چند تریلیون دلار برای نابودی محورمقاومت وایران هزینه کرده راضی به داشتن کوچکترین امکاناتی که برای کشور ما بازدارندگی ایجاد کنه یا حتی باعث رشد اقتصادی بشه نمیشه سیاستمداران کشور باید یک دست همراه مردم ازاینده کشور درمقابل توطعه دشمنان خارجی ومعدود نفوذیهای داخلی حفاظت کنند زیرا اینده اسلام ودین درخطر هست
  • علی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 3
    عراقچی تورابخون شهیدان قسم مملکت رانفروشیدبرای چهاروزماندن درپست وزیریامعاون وزیرمملکت رامانندقاجاربی کفایت ازایران جدانکنیدازارمنستان وترکیه وآذربایجان وبحرین و.............گرفته بکجارفتند.دیگربس است.متشکریم.
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    1 1
    اقای ظریف در برنامه ای گفت که هنوز نمی داند نظر حاج قاسم در مورد برجام چه بوده است! شما فکر می کنی می داند توصیه حاج قاسم به خودش چه بوده است؟!
  • ا ب پ IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 3
    اگر هزار برگ برنده داشته باشی اما باحقارت باحرص وولع با ضعف وزبونی وبدهکارانه بادشمن مذاکره کنی چیزی جز ذلت نکبت خفت وخواری وزیان وفریب عایدت نمی شود خود حقیر بینی ودشمن بزرگ می داری
  • علی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    2 2
    سلام ضرب المثلی است که می گوید یک مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود حال که این مذاکره کنندگان ما چند بار گزیده شدند چرا باز همینها را برای مذاکره میفرستید در این مملکت افراد دیگری نیستند که بتونند با آنها هماورد داشته باشند
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    3 2
    منافقین ازاول هم درسقوط بودپد واکنون که پیر وبطو ر کلی خواهی ناخواهی رورل محو وپیوستن به زوباله دان تاریخ هتن گه گاهی کمی پارس میکنن که مهم نیست عادیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس