کد خبر 1200765
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
بورس نمایه

عضو شورای عالی بورس، بر ضرورت آموزش قبل از ورود به بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، ماشاالله عظیمی عضو شورای عالی بورس گفت: بورس بازاری مبتنی بر اطلاعات شفاف، زنده و روزآمد است که یکسری فرصت هایی را به همه ارایه می کند، اما نداشتن اطلاعات عمومی و آموزشهای لازم درباره بازار سرمایه علاوه بر ایجاد مشکل در این بازار موجب زیان سرمایه گذاران نیز خواهد شد.

وی افزود: البته دخالت های دولت و ایجاد امید کاذب، روی تصمیم گیری مردم اثر گذاشته است و ما تذکرات لازم را در مورد این مداخلات داده ایم.

بیشتر بخوانید:

انتصاب ۲ عضو هیات مدیره سازمان بورس

دکتر ماشااله عظیمی عضو شورای عالی بورس، تصریح کرد:ایجاد امید کاذب، عدم هماهنگی قوا با یکدیگر و با بورس، تصمیمات سیاسی، از جمله عوامل موثر در مشکلات بازار سرمایه به شمار می آید که اخبار ضدونقیض و اتفاقات روز نیز به این مشکلات دامن می زند و موجب خسارات به مردم شده است و حتی برخی مردم در ماههای اخیر با فروش اموال زندگی سهام خریدند و متضرر شدند.

وی در ادامه گفت:ولی در عین حال افرادی که از یکسال پیش سهام خریده بودند با وجود ریزش ها منافعی کسب کردند و این نشان می دهد نگاه به بورس باید بلند مدت باشد وورود هیجانی و خروج هیجانی هردو به بازار سرمایه صدمه زده است.

این عضو شورای عالی بورس تاکید کرد:در خصوص اصلاح دامنه ها و نوسانات نامتقارن باید تصمیم گیری لازم صورت گیرد و این اختیار به سازمان بورس و هیات مدیره این سازمان داده شده است که باید بر روی عوامل موثر بر نوسانات بورس بررسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سهم ها و نمادها باید بازارگردان داشته باشند و رها نباشند، افزود:تصمیم گیری های غلط و نابهنگام و اظهار نظرهای غیرتخصصی برخی مقامات و مسئولان درباره سهام عدالت نیز از دیگر عوامل بروز مشکلات در بازار سرمایه بوده است زیرا بازار سرمایه امری کاملا تخصصی است که باید توسط کارشناسان و متخصصان درباره آن اظهار نظر و تصمیم گیری شود.

منبع:بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 0
    صندوق پالایش یکی از افتخارات ماندگار آقای ریس جمهور روحانی خواهد بود . واقعاً افتخار کن مسیولین محترم ، 10000تومان به مردم بفروش با منت و دعوت از مردم شریف ،الان 7100 بخر تا کی کمر مردم می خواهید بشکونید خجالت بکشید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس