کد خبر 1200168
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
پلیس فرانسه

پلیس فرانسه روز دوشنبه برای متفرق کردن فعالان کُردی که در مقابل مقر شورای اروپا در شهر استراسبورگ تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه چاپ فرانسه در گزارشی اعلام کرد که پلیس این کشور روز دوشنبه برای متفرق کردن فعالان کُردی که به محوطه مقر شورای اروپا در شهر استراسبورگ وارد شده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

طبق گزارش این روزنامه، دهها معترض از کشور آلمان به استراسبورگ آمده و خواستار آزادی «عبدالله اوجالان» بنیانگذار گروه «پ ک ک» شدند. گفتنی است که اوجالان هم اکنون در زندانی در ترکیه محکومیت حبس ابد خود را می‌گذراند.

گفته می‌شود که حامیان پ ک ک به سمت نیروهای پلیس فرانسه بطری پرتاب کرده و به زبان کُردی شعارهایی سر می‌دادند. تصاویر ویدئویی که پلیس را در حال دستگیری فعالان کُرد نشان می‌دهد، در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

برقراری مجدد نظم در محوطه مقر شورای اروپا حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید. این در حالی است که ساختمان شورای اروپا به دلیل تعطیلات عید پاک همچنان بسته است.

«دنیل هالتگن» مدیر ارتباطات و سخنگوی دبیرکل شورای اروپا از پلیس فرانسه برای اقدام به موقع خود در مقابله با معترضان قدردانی کرد.

شایان ذکر است که گروه پ ک ک از سوی ترکیه در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته و ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز این گروه را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سعید RU ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    14 0
    تروریستها به فرانسه هم رحم نکردند
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    8 0
    بالاخره اروپا هم فهمید اینها چه تروریستهای پررویی هستند که خاورمیانه رو به گند کشیدند و مزدور اسرائیلند
    • ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      0 0
      میشه بگی تو ایرانی مشکلت با اسراییل چیه دوستی بی دلیل شنیدیم ولی دشمنی بی دلیل نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس