افغانستان

منابع امنیتی در جنوب افغانستان اعلام کردند که در حمله طالبان به نیروهای امنیتی در ولایت «هلمند» ۱۳ نفر کشته و ۲۱ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی در ولایت «هلمند» اعلام کردند که طالبان یک خودروی زرهی هاموی را در نزدیکی پاسگاه پلیس شهرستان «ناوه» منفجر کردند که در نتیجه آن ۲ نظامی کشته و ۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.

این منابع به رسانه‌ها در افغانستان گفته‌اند که حمله طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی در منطقه «وزیر مانده» شهرستان «نهرسراج» نیز ۱۱ کشته و ۱۳ زخمی برجا گذاشت.

مسئولان محلی و مقامات امنیتی تاکنون درباره این رویداد اظهارنظر نکرده‌اند. طالبان نیز با انتشار ویدئویی با به عهده گرفتن مسئولیت حمله به قرارگاه نیروهای امنیتی در نهرسراج اظهارداشت که در این حمله ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر نیز اسیر شدند.

پیش از این نیز طالبان در نخستین حمله انتحاری این گروه در سال جدید، کاروان نیروهای افغان در شهرستان «پغمان» ولایت کابل را هدف قرار داده بود. به گفته طالبان در این حمله ۴۵ نیروی امنیتی افغان کشته و یا زخمی شدند اما «فردوس فرامرز» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل تلفات این رویداد را دستکم ۳ کشته و ۱۲ زخمی عنوان کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس