کد خبر 1199792
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰
کی‌یف ۱۱ سازمان روسی را تحریم کرد

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دستور تحریم ۱۱ سازمان و شرکت روسی ازجمله سازمان همکاری های خارجی روسیه تحت نظارت وزارت خارجه این کشور را صادر کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری ریانووستی روز یکشنبه اعلام کرد: زلنسکی تصمیم شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین را به اجرا گذاشت که بر اساس آن ۱۱ سازمان و شرکت روسی تحریم شدند.

ازجمله سازمان ها و شرکت های تحریم شده، سازمان همکاریهای خارجی روسیه (مسئول گسترش همکاریهای فرهنگی روسیه با کشورهای دیگر)، شرکت حمل و نقل ولگا دنپر، کارخانه های تعمیر هواپیمای شماره ۳۲۲ و شماره ۵۱۴، مرکز تعمیر کشتی دال زاوود، شرکت ماشین سازی سومورماش-۲ام و شرکت اسنابکوم هستند.  

 بر اساس دستور زلنسکی، همه اموال و دارایی های این مراکز توقیف و هر گونه معامله و همکاری با این مراکز و حمل و نقل توسط امکانات این شرکت ها ممنوع می شود 

ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه در کانال تلگرامی خود، تحریم های اوکراین در مورد مراکز روسی را نمونه بارز نقض اصول و قوانین بین المللی ورفتار غیرمنطقی خواند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم سازمان های دولتی که به همکاریهای انسانی بین المللی می پردازند، اقدام بی سابقه ای است.

در روزهای اخیر تنش ها بین روسیه و اوکراین شدت گرفته است و مقامهای روسی و اوکراینی یکدیگر را به تشدید مناقشه در شرق اوکراین متهم کردند.

به گزارش رسانه های روسی، روز گذشته بر اثر حمله پهبادی ارتش اوکراین به یک منطقه مسکونی در نزدیکی شهر دونتسک در شرق اوکراین یک کودک ۵ ساله کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

آمریکا و ناتو بر حمایت از اوکراین در برابر روسیه تاکید کرده اند.

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی بر حمایت ناگسستنی آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با تهاجم مداوم روسیه در دانباس و کریمه تاکید کرد.

این بیانیه می‌افزاید: او بر تعهد دولتش به احیای شراکت استراتژیک‌ در حمایت از طرح رئیس جمهوری زلنسکی برای مقابله با فساد و اجرای برنامه اصلاحات مبتنی بر ارزش‌های دموکراتیک مشترکمان به منظور ارائه عدالت، امنیت و رفاه برای مردم اوکراین تاکید کرد.

 آمریکا حامی اصلی دولت اوکراین است و بارها بر حمایت از این کشور در برابر روسیه تاکید کرده است. در همین راستا یک کشتی باری آمریکا روز ششم فروردین ماه جاری با ۳۵۰ تن تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی برای نیروهای مسلح اوکراین، در شهر بندری «اودیسه» پهلو گرفت.

در جریان جنگ داخلی در شرق اوکراین بین نیروهای این کشور و جدایی طلبان روس تبار، که یک سال پیش با آتش بس بین دو طرف متوقف شد، در مجموع نزدیک به ۱۴ هزار نفر اکثرا غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس