لاریجانی

حضور جواد ظریف در یک جلسه شبانه در کلاب هاوس با واکنش نزدیکان علی لاریجانی روبرو شده است!

سرویس سیاست مشرق - گپ پارتی شبانه محمدجواد ظریف کار دست ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان داده است. درحالی‌که تیم رسانه‌ای دولت روحانی با هدایت یکی از وزرای کابینه و برخی اصلاح‌طلبان رادیکال روی اپلیکیشن کلاب هاوس در انتخابات حساب ویژه بازکرده بودند؛ سخنان تعجب‌برانگیز وزیر امور خارجه باعث اختلاف شدید در اردوگاه تاکتیکی اصلاح‌طلبان و علی لاریجانی شده است.

چندی پیش محمدجواد ظریف طی مطالبی در کلاب هاوس گفته بود: «اینکه می‌گویند چینی‌ها لاریجانی را برای تفاهم ایران و چین پیشنهاد کرده باشند، دون شأن کشور است و صحیح نیست. حضور لاریجانی در این تفاهم‌نامه پیشنهاد من بود»

همین جملات کوتاه باعث شد تا برخی کانال‌های خبری ادعا کنند که سخنان ظریف باعث ناراحتی علی لاریجانی شده است. پس‌ازاین ماجرا محمدجواد ظریف در چند نوبت پیام‌هایی را برای لاریجانی فرستاده که با بی‌توجهی و عدم پاسخ رئیس سابق مجلس روبرو می‌شود.

اما بروز اختلافات به همین نقطه ختم نشده و حالا برخی نزدیکان علی لاریجانی دست به افشاگری زده و می‌گویند: طبع غرب‌گرای دولتی‌ها مانع شد تا چند قرارداد مهم با چینی‌ها امضا شود و وزارت امور خارجه؛ بانک مرکزی و اشخاصی مانند آخوندی نه‌تنها کمکی در امضای قرارداد نکردند؛ بلکه دائم مانع بر سرکار می‌گذاشتند!

علاءالدین بروجردی سفیر سابق ایران در پکن و از نزدیکان علی لاریجانی دراین‌باره به مهر می‌گوید: با توجه به اینکه چینی‌ها اولین کشوری هستند که قطارهای سریع‌السیر دارند، به‌طور مشخص اعلام کردند که آمادگی داریم قطار سریع‌السیر در مسیر تهران-مشهد و تهران-تبریز را در عرض چهار سال راه‌اندازی کنیم.

چینی‌ها اعلام کردند که این تسهیلات در قالب فاینانس در اختیار ایران قرار خواهد گرفت و در پروژه‌های زیربنایی دیگر نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد، پس از پایان پروژه نیز یک سال تنفس به شما می‌دهیم و بعدازآن، بازپرداخت تسهیلات یا به‌صورت نقدی انجام خواهد شد یا چین آمادگی دارد درازای آن به قیمت جهانی از شما نفت خریداری کند.

نماینده سابق مجلس ادامه می‌دهد: نگاه این دولت کاملاً غرب‌گرایانه بود. بعد از برجام با هول و وَلع برای پروژه‌های نفتی، به دنبال «توتال» و «شل» راه افتادند و برای پروژه‌های راه و ترابری به دنبال شرکت‌های فرانسوی رفتند و آقای آخوندی برای خرید ایرباس، تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخت.

رئیس گروه دوستی ایران و چین در مجالس نهم و دهم با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس برای بررسی قرارداد فاینانس با چین می‌گوید: در آن جلسه آقای آخوندی طفره می‌رفت و می‌گفت که «ما نمی‌توانیم ۱۵ درصد پیش‌پرداخت قرارداد را بپردازیم». بنده گفتم «اگر با چینی‌ها صحبت کردیم و ۱۵ درصد را نخواستند، قبول می‌کنید؟ ما از چینی‌ها درخواست ارائه قرارداد و پیشنهاد بدون پیش‌پرداخت کردیم. طرف چینی پیشنهاد مکتوب ارائه داد. بنده در صحن مجلس این پیشنهاد را به‌عنوان رئیس گروه دوستی ایران و چین به آقای آخوندی ارائه دادم و او نیز اعلام کرد «این پیشنهاد فوق‌العاده است»، سپس به آقای کاشان که مشاورشان بود، دستور داد که مذاکرات برای این قرارداد را آغاز کند. مذاکرات آغاز شد اما به دلیل دیدگاه غرب‌گرایانه، آن‌قدر هیئت چینی را معطل و اذیت کردند که قراردادی بسته نشد. نفر اول هیئت چینی، سفیر سابق چین در ایران بود. نفر دوم نیز از نزدیکان رئیس‌جمهور چین بود. این هیئت به چین بازگشت و آقای کاشان آب پاکی را روی دست هیئت چینی ریخت و گفت «خودتان را معطل نکنید»، بعدازآن اتفاق سفیر سابق چین در ایران نامه‌ای به من نوشت که «شما این‌گونه می‌خواهید از منافع ملی خود دفاع کنید؟ ما سه بار چنین تسهیلاتی را به روسیه داده‌ایم و این تسهیلات ویژه برای کشورهای نزدیک به ما است» این نامه به‌عنوان یک سند تاریخی است!

البته حملات اطرافیان علی لاریجانی به ظریف تنها به مسئله فاینانس چینی ختم نشده و بهروز نعمتی نیز به صحنه آمده و می‌گوید: ظریف در مقاطع مختلف مدیون لاریجانی است، تصریح کرد: آقای ظریف وقتی عصبانی می‌شود، حرف‌هایش تنظیم نیست. به نظر من در اوج عصبانیت چنین حرف‌هایی را زده است.

 اصلاح‌طلبان خواب هاشمی را برای لاریجانی نیز می‌بینند!

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که زعمای اصلاح‌طلب و گعده تندرو در اطراف خاتمی به‌صورت سفت‌وسخت به دنبال ایجاد یک ائتلاف سیاسی با لاریجانی هستند. در طی چند روز گذشته ناطق نوری از سران اصلاحات در مصاحبه‌ای گفته است که اصلاح‌طلبان باید با لاریجانی وارد انتخابات شوند.

برخی می‌گویند لاریجانی و اطرافیانش از هوش سیاسی برخوردار بوده و وارد «تله اصلاحات» نخواهند شد. تاریخ سیاسی اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که آن‌ها رویکردهای اخلاقی در سیاست ندارند. سرنوشت هاشمی رفسنجانی پس از ماجراهای مجلس ششم نشان داد این جماعت وفا ندارد.

رفتارهای اصلاح‌طلبان با معین و رأی ندادن به او در سال 84 و یا بایکوت کردن عارف نشانه‌ای از نفاق و بی‌اخلاقی اصلاح‌طلبان است. تیم انتخاباتی علی لاریجانی احتمالاً هنوز یادش مانده است که مرعشی سخنگوی کارگزاران پس از عدم ثبت‌نام رئیس سابق مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: کناره‌گیری چهره‌هایی همچون آقای علی لاریجانی از انتخابات مجلس پیامی روشن دارد و آن اینکه نه‌تنها اصلاح‌طلبان، بلکه اصولگرایان نیز دیگر جایی برای سیاست‌ورزی نمی‌بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    61 3
    اختلاف باشه یا نباشه، اینها طیف مرده های سیاسی بین ملت هستند.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      24 0
      امیدوارم همین طوری که شما گفتید باشه ولی اینها به پست و مقام علاقه زیادی دارند. حتی نمیشه اسمش رو علاقه گذاشت. شهوت ریاست طلبی دارند جوری که مرده اینها هم دست و پا می زنه که رئیس بشن. متاسفانه مردم هم نشون دادن که خیلی راحت گول می خورن. امیدوارم خدای متعال شر این غرب گراها را برای همیشه از سر این ملت و کشور دفع و رفع کند.
    • سوخته IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      31 0
      انشاالله همدیگر را بدرند تا ملتی از این خائنین غربزده راحت شوند
    • علي IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      3 19
      درود بر شما پاسختان عالي بود ‘ اينها مرده سياسي و تفاله هاي اصلاح طلبان هستند .
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 0
      علی لاریجانی همان روحانی است و در قد و قامت ریاست قوه مجریه نیست.
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 0
      حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
    • سالی IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      0 2
      غربگدا و شرقگدا نداریم سگ زرد برادر شغاله نه شرقی چین و روسیه نه غربی امریکا و انگلیس فقط جمهوری اسلامی عزیز
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    36 1
    امان از جنگ زرگری امان. فغان از ساده لوحی فغان
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      13 0
      نمایش تفرقه برای ساده لوحان است تا شب انتخابات دوباره با تکرار دشمنان ملت قدرت را بدست بیاورند، جالب اینجا است که تمام این جماعت قدرت طلب و ناکارآمد در تخریب دکتر سعید محمد متحد و یکپارچه عمل می کنند
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    9 0
    یعنی واقعا مردم در برابر این لشکر میراثخوار هیچ پناهی ندارند؟! اگر واقعا این جماعت تا این حد ریشه دوانده و بر گلوگاههای حیاتی کشور مسلط شده اند پس مردم از کی باید دفاع کنند؟ بعید است اینان اجازه دهند اداره امور کشور بدون هزینه از دستشان خارج شود نباید به خیال مصلحت فرصت استیضاح را از دست میدادید.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      1 0
      محاکمه دولت و مدیرانش در پایان کار یک مطالبه عمومی است.
  • سید IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    17 0
    بوذرجمهر حکیم فرزند خود را اندرز همی داد که حاصل عمر من، با اصلاح طلبان دوستی مکن که دوستی با ایشان به جز ذلّت و خسران تو را نیفزاید و آن کس که با ایشان همی ساخت عاقبت خود را نیک باخت! پولستان صعدی؛ باب اصلاح طلبان تهوع آور!
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    13 0
    اینا دعوای زرگری هست شما، ساده نباشید،
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    20 0
    این غربگراها در دولت هم منافع ملی را فدای غرب کردند هم به تحریم های آمریکا و اروپا اثرگذاری بیشتر داده اند ملت بحز محاکمه و مجازات این خائنین خواسته ای دیگر از نظام ندارند
  • وقار IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    19 0
    با بازگو کردن هر روزه خیانت های امثال آخوندی مردم را دارید آزار می دهید پس این پرونده ترک فعل آخوندی چی شد ؟ به کجا رسید؟ نکنه باز مماشاتی در کار هست
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      10 0
      داداش چندین ساله هر کاری دلشون میخواد می کنن، تهش هم میشه حصر خانگی! ملت کیلو چند. خیانت و پست و مقام گیری های بعدش رو بچسب. # سرطان اصلاحات.
  • پیروزه IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    17 0
    سگ چینیها بعض غربیهاست هر کس نمی داند تاریخ را بخواند.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    20 0
    اول آقای لاریجانی و دوم آقای ظریف به تاریخ خواهند پیوست و ستاره اقبالشان خاموش
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    5 1
    الکی
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    15 0
    سفیر سابق چین عجب حرفی زده(شما اینگونه میخواهید از منافع... ) اقایون دادستانی و قوه قضائیه ما منتظر محاکمه امثال آخوندی هستیم .
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 16
    سلام بر لاریجانی
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      9 0
      زرشک
    • US ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      1 13
      سلام بر ظریف
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 0
      نه لاریجانی نه ظریف فقط دولت جوان انقلابی دکتر محمد
  • GB ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    7 29
    چرا روزه شک دار میگیرید. احمدی نژاد رو حمایت کنید و خلاص. حالا گیرم دو جا هم اشتباه کرده باشه. اما اصالتا انقلابی است
    • DE ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 0
      من دوبار به احمدینژاد رای دادم او از دوسال بعد از ریاست جمهوری دیگر انقلابی نیست . من شخص پرست نیستم .بین بد و بدتر یعنی بین میر حسین فتنه گر و احمدینژاد , احمدینژاد را انتخاب کردم .الان هم بین این دونفر باشد احمدینژاد را انتخاب میکنم .ولی در 1400 قرار نیست فرد فتنه گر و نوکر غرب و گوش به فرمان جورج ویروس مانند ممد خالی بند یا همپالگیهایش نامزد شوند که اجبارا ملت به محمود رای دهند..به محمود احترام میگذارم چون جوانمردی کرد و بارها هم قبل هم حالا گفت که اصولگرا نیست .وگرنه اصولگرایان ضربه میخوردند بخاطر مشایی او و باورهای جدید عقیدتی او.
  • علیرضا HK ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    2 13
    رییس جمهور اینده ایران باید به هیچ حزب و دسته ای وابسته نباشد وگرنه وضع از این هم بدتر میشود از 16 سال پیش تا حالا هر روز وضع بدتر شده احمدی که 850 میلیارد دلار را نابود کرد(اندازه درامد 52 سال ایران) روحانی هم که کلید بدست پولی نداشت که توقع کاری ازش داشته باشیم
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 0
      ۱۴.۵ درصد به وزارت نفت برای توسعه میادین نفتی + ۳٧.۶ درصد به حساب ذخیره ارزی + ٢ درصد اختصاص به مناطق محروم + ۴۶.۵ درصد برای مصارف بودجه ای ،این قانون پس از انحلال حساب ذخیره ارزی و براساس ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 0
      و از این درآمد افسانه ای! تنها این مقدار به مصارف بودجه اختصاص داده شده است در حالیکه از همین مقدار ۱۵۱ هزار میلیارد تومان (۶۴ درصد) جهت پروژه های عمرانی مصرف شده است.
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      4 0
      دولت قبل 650 تن طلا و مقادیر زیادی ارز در بانک مرکزی ذخیره کرده بود اما دولت روحانی همه منابع ارزی را برباد داد.
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 0
      مشکلات اقتصادی از وقتی شروع شد که در دولت هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر گران شد البته احتمالا"سن شما به آن زمان قد نمیده.
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 0
      شاید هم پنجاه و سه سال !!! کهنه شده آقاجان این سبک تخریب و گنده گوئیها، آدم عاقل وجدان و انصاف و عاقبتشو به این متاع قلیل نمیفروشه.
  • SE ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    ای خاک بر سرتان غربگداها
  • شریف IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    امان از دست این شمالی ها! اصل لاریجانی به آمل بر می گرده و اینجا وطن پرستی! اهالی نور اقتضا می کنه پشتیبان اردشیر لاریجانی باشند!
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    ناطق نوری از سران اصلاحات !!!!
  • اقبال مهدوی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    دوستان گول نخورید این یک بازی است بین لاریجانی و افسادطلبان، خودشان میدانند اول اینکه بین مردم جایی ندارند،دوم اینکه گزینه توانمند در این اوضاع واحوال برای اداره کشور ندارند،سوم اینکه چهره های آنان تمایل به امریکا و غرب دارند و در مقابل قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه ایستاده اند و...، چهارم اینکه روحیه آویزان بودن در آنها نهادینه شده است حال چه به امریکا یا غرب یت کشورهای مرتجع یا نیروهای جایگاه دار جبهه مقابل برایشان فرقی ندارد فقط در قدرت بودن برایشان مهم است. صفت آویزان بودن را خودشان رحم اجاره ای می نامند این در حالی است باید آنان را مزدور سیاسی نامید، لاریجانی بهترین گزینه برای آنان است چرا که او ماله کش خوبی است و شهوت قدرت او را کور کرده حتی حاضر است خود را برای دوم خردادی ها پل قرار دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس