مرگ ۷ نفر و عوارض جدی ۲۳ نفر بر اثر تزریق واکسن کرونای "آسترازنکا" در انگلیس

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از برنامه ریزی برای تولید ماهانه ۲.۵ میلیون دوز واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا (سوبرنا) خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه اولین شرکتی که تولید واکسن آن طی ماه‌های آتی به حجم اولیه  ماهی ۱.۵ میلیون می رسد مجموعه برکت است اظهار داشت: مطالعات بالینی این واکسن تا خردادماه طول خواهد کشید. بلافاصله پس از تایید فاز سوم مطالعات بالینی، واکسن کوو برکت به صورت عمومی توزیع می شود. 

بیشتر بخوانید:

ماه عسلی که به تزریق واکسن کرونای ایرانی گذشت

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره تولید واکسن انستیتو پاستور که با همکاری کوبا ساخته می شود اظهار داشت: توزیع واکسن مشترک این موسسه و کوبا که "سوبرنا" نام دارد در صورت تایید فاز ۳ مطالعات بالینی با ۲.۵ میلیون تولید به صورت عمومی در خردادماه توزیع خواهد شد.

وی درباره تولید واکسن اسپوتنیک در داخل کشور گفت: این واکسن هم در خرداد و تیر به صورت قراردادی تولید می شود.

حیدری درباره واکسن مشترک مجموعه میلاد نور و موسسه رازی خاطر نشان کرد: این واکسن هم اواخر تابستان وارد چرخه توزیع می شود. عملا از آخر خرداد و اوایل تیر اگر مشکلی پیش نیاید تولید و توزیع و واکسیناسیون انبوه به صورت گسترده تر انجام و موجب رفع نگرانی ها خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    2 2
    خدا کند این دروغی که به خورد مردم می دهند راست باشد.پول ندارید واکسن بخرید دیگه با عواطف مردم بازی نکنید.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    توکل به خدا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس