کد خبر 1199308
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
مسکن

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید خواهد شد و مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند.

به گزارش مشرق، محمود محمودزاده درباره چگونگی اجرای مصوبه تمدید اجباری قراردادهای اجاره که در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا مصوب شد، افزود: مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره تا سه ماه پس از اتمام کرونا اعلام شده است، بنابراین امسال هم این مصوبه اجرایی می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه بعد از اعلام پایان رسمی کرونا در کشور، این مصوبه ملاک عمل خواهد بود. هر فردی که اجاره نامه‌اش تمام شده باشد با درصدی که اعلام خواهد شد مجدد اجاره‌نامه خود را تمدید خواهد کرد و نیازی به اسباب‌کشی وجود ندارد. امسال هم مالکان نمی‌توانند مستأجران خود را جواب کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت وام اجاره در سال گذشته نیز گفت: مصوبه تعیین سقف اجاره بها و پرداخت وام ودیعه در سال قبل تا حدودی توانست بازار اجاره را تعدیل کند.

به گفته محمودزاده، پارسال ۹۲۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام ودیعه ثبت‌نام و ۳۳۵ هزار نفر مدارک خود را تکمیل کردند و به نظام بانکی معرفی شدند و در نهایت ۲۲۰ هزار نفر تسهیلات وام ودیعه را دریافت کردند. چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن در سال گذشته پرداخت شد، اما رقمی که دولت در نظر گرفته بود فراتر بود. بسیاری از مستأجران شرایط عمومی دریافت وام را نداشتند و نتوانستند مدارک خود را تکمیل کنند.

بر اساس این گزارش، ستاد ملی کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستأجران و فاقدان مسکن در شرایط کرونا به دلیل محدودیت‌ها و خلل در کسب درآمدها پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستأجر در شهرهای بزرگ، متوسط و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تأمین مسکن موردنیاز خود اقدام کنند.

رقم ودیعه مسکن برای مستأجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان‌شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. متقاضیان باید پس از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگردانند. سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مسئولین خوش خبر IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    4 2
    8 سال است فقط خبر خوش شنیدیم ولی هیچی ندیدیم . خدا پدرتان را بیامرزد هی خبر خوش بدهید.
  • محمود IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    7 0
    برو بینیم بابا پارسال با همین دستور هزاران مستاجر خام شدن و با صاحب خانه در افتادند بعد با خفت مجبور شدن تخلیه کنن خجالت هم خوب چیزیه ..
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    6 0
    اَروایِ دُنبه شما، ما هم باور کردیم. مسخره کردین مارو. افزایش 600 درصد قیمت مسکن در دولت روحانی یعنی حکم زندان ابد در دام مستاجری برای جوانها.
  • ج IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 1
    راستی بعضیا حکم تخلیه قلابی میگیرن اگه براتون اومد از مراجع ذی صلاح استعلام بگیرین صد در صد قلابیه
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    2 0
    صاحبخانه من می گوید هر وقت من موادخام غذایی و میوه را با این افزایش نرخ از مغازه ها خریدم آنوقت اجاره شما را به همین نرخ گران می کنم .
  • سید رضا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 1
    سلام من داشتم ماهی یک میلیون صد اجاره میدادم صاحب خونه کرد دو میلیون و چهارصد انداخت بیرون کیه جوابمو بده ها تو که این نوشته های بی عمل رو میزاری
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
    0 0
    هیچ موجری مستاجر خوب را از دست نمی دهد مگر اینکه کرمی داشته باشد و اذیتگر باشد. هیچ مالک یا موجری نمیتواند خلاف قرارداد و قانون عمل کند و وزیر و وکیل هم حق ندارد خلاف قولنامه و قرارداد رسمی و امضا شده موجر و مستاجر عمل کند. اگر حرفی زده باشد فریبکارانه یا از روی ناآگاهی و عدم آشنا به قوانین اشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس