کد خبر 1198664
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
تایوان چین

استرالیا و آمریکا در حال برقراری رابطه راهبردی برای مقابله با چین در صورت تهدید تایوان هستند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (پنج‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد که آمریکا و استرالیا در حال برنامه‌ریزی استراتژیک درباره موضوعات مختلفی هستند.

بیشتر بخوانید:

خبرنگار «بی‌بی‌سی» به تایوان فرار کرد

«مایکل گلدمن»، کاردار سفارت آمریکا در استرالیا، در سخنرانی خود در دانشگاه ملی استرالیا اعلام کرد: «آمریکا و استرالیا در حال رسیدن به یک همکاری استراتژیک هستند. این همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری میان نظامیان دو کشور و پاسخ مشترک به چین در صورت حمله به تایوان است.»

این دیپلمات آمریکایی در بخشی از سخنان خود گفت: «ما به عنوان دو متحد، متعهد به همکاری هستیم و این همکاری در تعامل ارتش و عملکرد آنها و همچنین برنامه‌ریزی مشترک خواهد بود.»

به گفته این مقام آمریکایی، تاکید مذاکرات میان دو کشور بر نحوه پاسخگویی به حمله احتمالی چین به تایوان است.

در تاریخ ۲۲ ژانویه چین قانونی را تصویب کرد که به نیروی دریایی خود اجازه مقابله با هرگونه نیروی خارجی را داد. بخشی از شرق دریای چین نیز شامل حاکمیت این نیروها می‌شود.

چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان در حال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین، به این منطقه پناه بردند.

اما در مقابل نیز آمریکا به شدت مخالف حضور بیشتر نیروهای چینی در آب‌های این منطقه است، چرا که پکن را تهدیدی برای خود در منطقه می‌بیند.

کارشناسان آمریکایی معتقدند با ادامه یافتن رشد اقتصادی چین و ثروتمندتر شدن این کشور، پکن در آینده‌ای نزدیک توان اقتصادی خود را به توان نظامی تبدیل می‌کند و تقابل میان آمریکا و چین اجتناب ناپذیر خواهد بود. تایوان و دریای چین جنوبی دو منطقه‌ای هستند که احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در آنجا بسیار بالاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    هیچ غلطی آمریکا نخواهد کرد... همش سروصدای الکیه... غلط زر با هم قاطی زده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس