کد خبر 1198370
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
خبرنگار بی بی سی

یک خبرنگار انگلیسی پس از مواجهه با شکایت مردم چین به‌خاطر انتشار اخبار کذب، به تایوان فرار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد «جان سادوُرث» خبرنگار شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی»، بدون اطلاع قبلی و پس از مواجه با یک پرونده شکایت، به تایوان رفته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، «هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت سادورث بدون انجام کارهای اداری و اطلاع دادن به این وزارتخانه، چین را ترک کرده است. چونیینگ در نشست خبری امروز اعلام کرد مردم استان سین‌کیانگ به‌خاطر ادعاهای این خبرنگار درباره اردوگاه‌های کار اجباری در حال طرح شکایت از وی بودند.

این دیپلمات چینی افزود: «اگر جان سادورث معتقد است گزارش‌هایش منصفانه و بی‌طرفانه هستند باید شجاعانه و بدون ترس به آن پاسخ می‌داد. اگر شوهدی از تهدید او وجود داشت، باید با پلیس تماس می‌گرفت و تحت محافظت قرار می‌گرفت. اما چرا او [چین] را ترک کرد؟ این کار نشانگر چیست؟»

این خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارش‌های خود مدعی شده بود در استان سین‌کیانگ چین، به زنان اویغور تجاوز می‌شود و مردم در کمپ‌ها با آزار و شکنجه و کار اجباری روبه‌رو هستند. بهمن ماه سال گذشته دولت انگلیس مجوز پخش شبکه خبری چینی «سی‌جی‌تی‌اِن» در انگلیس را لغو کرد. دولت چین نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد شبکه بی‌بی‌سی باید به خاطر  بهره‌برداری سیاسی از مسئله شیوع جهانی ویروس کرونا و پخش اخبار «جعلی» در این زمینه عذرخواهی کند.

در نهایت، پنجشنبه شب اداره ملی رادیو و تلویزیون چین اعلام کرد پخش سرویس جهانی رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی، در این کشور ممنوع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    10 0
    هركشورى شهروندان خودرادوست داردبرپايه شهروندى كشوردرست ميشود بى بى سى كاسه داغ تر از اش شده وبه دروغ پردازى شروع كرده واصلا كارشان دروغ است
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    3 0
    چینی ها خوب به یاد دارند که انگلیس چگونه با مخدر ویرانگر تریاک به جنگ ملت چین رفت ... انگلیس قدم نحس و کثیفش رو هر کجا گذاشت ویرانی به بار آورده ... بهترین کارو کردند بنگاه دروغ پراکنی BBC رو از چین اخراج و فعالیتش رو ممنوع کردند ..
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    2 0
    دروغه. عمداً این حرف را زده و فرار کرده. بدون شک مأمور اطلاعاتی انگلیس است و این یک بازی کودکانه بیش نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس