کد خبر 1198451
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸
افزایش ۲۱۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در ماه میلادی گذشته

تولید نفت ایران در ماه مارس ۲۱۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 به ‌گزارش مشرق به نقل از اویل پرایس، افزایش قابل توجه تولید نفت ایران باعث شده است تولید نفت اوپک در ماه مارس بالاتر از فوریه باشد.

 بزرگترین تعیین کننده تولید بیشتر اوپک در ماه مارس میلادی ایران است که تولید آن 210 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 2.3 میلیون بشکه در روز رسیده است. افزایش تولید نفت ایران بیشترین افزایش تولید در میان اعضای اوپک بوده است.

 دومین افزایش تولید مربوط به دومین تولیدکننده بزرگ اوپک یعنی عراق می‌شود. تولید نفت این کشور 40 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

 لیبی و ونزوئلا هم که مانند ایران از قرارداد کاهش تولید معاف هستند، افزایش تولید ناچیزی داشته‌اند.

 طبق گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت، متوسط کل تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی برابر با 24.85 میلیون بشکه در روز بود که 650 هزار بشکه در روز نسبت به ژانویه کاهش داشت. بیشترین کاهش مربوط به کاهش تولید داوطلبانه عربستان می‌شد.

 هر سه عضو اوپک که از قرارداد کاهش تولید معاف شده اند، در ماه فوریه هم تولید خود را بالا برده بودند.

 ایران طی ماه‌های اخیر تولید نفت خود را بالا برده و صادرات آن به چین، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا، افزایش قابل توجهی داشته است.

 برخی تخمین می‌زنند چین در ماه مارس حدود یک میلیون بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرده باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    5 0
    پس این همه می فروشند پس چرا بازم وضع اقتصادی مملکت رو هواست.. دلار 25 هزاری چی میگه این وسط... برجام چیه این وسط؟؟ در هر صورتی و هر وضعی باید مردم تو گشنگی و بدبختی باشن و فقط سر هم کلاه بزارن.. والسلام
  • محمد نایب سالکی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    باسلام و احترام دولت محترم نفت گران تر می‌شود ارزش پالایش یکم در بورس پایین تر می‌آید ارزان تر می‌شود ارزش پالایش یکم پایین تر می‌آید معنی کردن برای بنده ناممکن است؟
  • دانا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    قیمتش مهمه اینکه در قبال نفت پول بگیری یا خدمات نوع اول نه کالاهای ضایعاتیه یه کشوری و بگیری به قیمت نصف نفت جهانی.بابا چین اگه میخاس رو قیمت بخره آنقدر نفت فروش هست اطراف خودش که نهاد آنقدر درگیر مشکلات تحریمی بشه.وقتی نصف قیمت مسخره تازه بجاش اسباب بازی گوشی و کالاهای ضایعاتیشو میده با دنیا درگیر میشه ولی با ایران کار می‌کنه وقتی تمام ماهیارو میگیره و روی همون کشتی تن ماهی درست می‌کنه و با قیمت دو دلار میفروشه به خوده ایران دیگه عالیه براش
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    4 0
    روزی یک میلیارد بشکه هم بفروشند، هیچ تفاوتی در بهبود اقتصاد مردم ایجاد نمیشود.
  • Amirkhan IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 0
    این مقدار تولید که حتی نیاز داخلی را هم تا مین نمیکند.یاد اون روزها بخیر که دو تا سه میلیون بشکه فقط صادر میشد !!! هر چند نفت چیز خوبی نیست .هم خطرناکه و هم بوی بد میده . البته برای ملت..آی تو روحت مصدق.اسمش به ملت بود اما بردن و خوردن پولش به دولتهای هفتاد ساله گذشته و حال..
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    چاه کن همیشه ته چاه است
  • قدرت طهماسبی IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات وزارت نفت، حقوق کارکنان ،تک محوری بودن اقتصاد کشور بر مبنای نفت و گرفتن بودجه از این وزارت خانه باعث شده که با فروش بیشتر باز هم کاری نتوانیم انجام دهیم و دشمن نیز بر ما مسلط شود و ضربه بخوریم و برای ما قیمت نفت را بالا و پایین کنند در صورتیکه ما باید قیمت نفت را مشخص کنیم ولی به علت ضعف مدیریت و علم اقتصاد برعکس شده و ما مجبوریم به طرق مختلف همیشه باج بدهیم
  • کمال IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    چند سال است که با همین ترفند نفت ملت ایران رامی فروشند وپوشش را نمی توانند بگیرند به نفع اقا زاده ها در خارج سرمایه گذاری میشود وعیش نوششان می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس