مالیات بر خانه‌های خالی برای جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن است

کارشناس حوزه اقتصاد گفت: دولت برای جلوگیری از سفته بازی و نوسان گیری در بازار باید مالیات بر این بخش را افزایش دهد که مالیات بر خانه‌های خالی نیز برای جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن است.

به گزارش مشرق، امیر سلمانی، کارشناس حوزه اقتصاد با اشاره به افزایش سفته گری در اقتصاد اظهار کرد: بسیاری از منابع مالی سرگردان به دلیل سودآوری در بازارهای کاذب مانند ساخت مسکن ارز و طلا در حال چرخش است.

بیشتر بخوانید:

کدام خانه‌ها مشمول واحدهای خالی می‌شوند؟

این کارشناس حوزه اقتصاد تصریح کرد: عمده‌ترین دلیل در ایجاد صف سود بالای این بخش است که بسیاری از سرمایه گذاری‌ها را به خود جلب کرده در حالی که بازار تولید به دلیل موانعی که پیش رو دارد با کاهش سرمایه‌گذاری مواجه است.

وی افزود: دولت برای جلوگیری از سفته بازی و نوسان گیری در بازار باید مالیات بر این بخش را افزایش دهد که مالیات بر خانه‌های خالی نیز برای جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن است.

سلمانی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر اظهار کرد: قیمت مسکن تحت تاثیر همین سفته‌بازی و با روند سودی بدون توجه به نرخ ارز چندین برابر افزایش قیمت در سال‌های اخیر داشته به گونه‌ای که بسیاری از فعالان اقتصادی را به سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق کرده است.

این کارشناس حوزه اقتصاد بیان کرد: دریافت مالیات از بخش مسکن می‌تواند این سرمایه‌گذاری را به سمت بخش‌های تولیدی هدایت کند و از بازار سیاه برای سرمایه‌گذاری در این بخش جلوگیری کنند.

وی افزود: دریافت مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند جریان ساخت و ساز و احتکار مسکن را پایان دهد و این نوع مالیات می‌تواند به عنوان نقشی تنظیم گر مسکن را از کالای سرمایه خارج کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 1
    من به عنوان یک کارشناس مسکن که سالهای زیادی در این حوزه در وزارت مسکن و شهرسازی خدمت کرده ام به صراحت عرض می کنم که اگر چه این طرح موجب افزایش درآمد مالیاتی دولت می شود ولی این موضوع نه تنها در حل مشکل مسکن و اجاره بها تاثیری نخواهد داشت که باعث خروج پوله9ای مملکت به دیگر کشورها خواهد شد.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 1
    روشی جدید برای پر کردن جیب حکومت. این بار دزدی از اموال مردم خب اون موقع مردم هم سرمایه شون را می برند ملک ترکیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس