حجت‌الاسلام رئیسی

به دنبال طرح موضوع عدم پرداخت خسارات سیل لرستان در جلسات مختلف، آیت‌الله رئیسی به این امر واکنش نشان داد و رئیس سازمان بازرسی را مأمور پیگیری این موضوع کرد.

به گزارش مشرق، عصر امروز سه شنبه حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در جریان جلسه شورای اداری لرستان در بخشی از سخنان خود به موضوع خسارت‌های سیل ۹۸ لرستان اشاره کرد و خطاب به استاندار لرستان افزود: گفتند تا حالا خسارت‌ها پرداخت نشده است، اگر پرداخت نشده پیگیری شود، اگر لازم است سازمان بازرسی دنبال کند، اگر نه خود شما هم واقفید به اینکه پرداخت نشده پیگیری کنید.

وی با بیان اینکه این‌طور نباشد که خسارت‌های سیل با گذشت این همه زمان پرداخت نشده باشد، تصریح کرد: با مردم صحبت شود و اعلام شود اگر الان نمی‌شود سه ماه دیگر پرداخت می‌شود، مردم با اطلاع باشند و بدانند با این دلایل پرداخت نشده است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ما مسئولین باید با مردم حرف بزنیم، مردم را در جریان بگذاریم، مردم ما مردم خوب و صبور و متدینی هستند، اگر با آنها شفاف و رک صحبت شود و مسائل گفته شود درک می‌کنند، خاطرنشان کرد: این حق مردم است که با آنها صحبت شود و نکات در میان گذاشته شود، مسائل و مشکلاتی اگر هست با مردم در میان گذاشته شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور مسئول بررسی موضوع خسارات سیل لرستان

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کشور را مسئول بررسی موضوع خسارات سیل لرستان کرد و گفت: حجت الاسلام درویشیان این مسئله را در دستور بگذارند و بررسی شود، اگر خسارت مردم پرداخت نشده حتماً دنبال شود و از طریق شما هم اعلام شود.

به دنبال اظهارات آیت الله رئیسی سید موسوی خادمی استاندار لرستان در سخنانی گفت: خسارات اشخاص در جریان سیل پرداخت شده اما بخشی از خسارات وارد شده به زیرساخت‌ها جبران نشده است.

پیش از این نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وقوع دو بار سیلاب در لرستان و خسارت‌های فراوان به استان گفته بود: با تمام تلاش‌های صورت گرفته چهار هزار میلیارد تومان از این خسارت‌ها جبران شده اما بیش از شش تا هفت هزار میلیارد تومان از این خسارت‌ها هنوز جبران نشده است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: اگر در چند سال این خسارت‌ها جبران شود تازه ما به اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ و زمان وقوع سیلاب بر می‌گردیم.

بنابراین گزارش، بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در جریان سیلاب به راه‌های استان خسارت وارد شد، به طوری که ۹۰۸ کیلومتر از راه‌های بین شهری و روستایی و راه ۸۷۰ روستا در زمان سیلاب قطع ارتباط شد. همچنین در جریان سیلاب هزار و ۱۴ دستگاه ابنیه فنی استان تخریب شد، ۴۲۳ مدرسه آسیب دیدند که از این تعداد ۱۱۳ مورد باید از ابتدا احداث می‌شدند. در جریان وقوع سیلاب آب شرب ۱۱ شهر و ۷۹۶ روستای استان قطع شد و بالغ بر ۳۰ هزار کشاورز آسیب دیدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس