کد خبر 1197950
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
رئیسی در لرستان: فلسفه انقلاب اسلامی، اجرای عدالت بود

گروه استان‌ها- رئیس قوه قضائیه گفت: فلسفه قیام و نهضت اسلامی ما اجرای عدالت بوده است؛ شاید بعد از توحید، هیچ مفهومی به اندازه عدالت در مقاهیم دینی و فرهنگی ما مورد تأکید نباشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز  در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار استان لرستان اظهارداشت: شنیدن سخنان جوانان و فرهیختگان، طلاب، دانشجویان و نمایندگان اقشار مختلف بسیار مغتنم خواهد بود.

ببینید:

عکس/ بازدید رئیس قوه قضاییه از کارخانه ماشین سازی لرستان

وی افزود: فلسفه قیام و نهضت اسلامی ما اجرای عدالت بوده است؛ شاید بعد از توحید، هیچ مفهومی به اندازه عدالت در مقاهیم دینی و فرهنگی ما مورد تأکید نباشد؛ عدالت مفهومی بسیار گسترده دارد و تمام جنبه‌های مختلف مانند عدالت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فردی، آفاقی و ... را در برمی‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: جامعه ما باید جامعه‌ای مبتنی بر عدالت باشد که لازمه اجرای عدالت رعایت چند نکته اساسی است که چهار محور آن را ذکر می‌کنیم؛ محور اول این است که مردم، مسئولان و تمام کسانی که در جایگاه حکمرانی هستند عادل باشند، هر چه در سازمان‌ها و ادارات ما اخلاق و معنویت رشد کند به همان میزان جرم و تخلف کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت خودسازی در کاهش جرم، تصریح کرد: کارآمدترین نظام کنترلی که می‌تواند افراد به اجرای قانون و عدالت وادار کند، نظام خودکنترلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دومین محور برای اجرای عدالت را احساس مسئولیت دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ایجاب می‌کند که مردم نسبت به جامعه احساس مسئولیت کنند؛ این حرف‌هایی که در جامعه رواج پیدا کرده مانند عیسی به دین خود موسی به دین خود، به من چه به تو چه و صحبت‌هایی از این قبیل، هیچکدام حرف دین نیست.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: اگر این احساس مسئولیت نبود استان لرستان بیش از شش هزار شهید برای دفاع از دین و ارزش‌ها تقدیم نمی‌کرد؛ اگر می‌خواهیم فساد و تباهی نباشد باید حس مسئولیت تقویت شود.

ببینید:

فیلم/ صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی در بدو ورود به لرستان

وی گفت: دشمن حساسیت‌سنجی می‌کند تا ببیند حس مردم نسبت به دین و انقلاب چیست و براساس آن گام‌های بعدی را برمی‌دارد اگر ببینند احساس مسئولیت در جامعه سست شده شروع به اقدام می‌کنند؛ سرمایه بزرگ این مملکت ایمان مردم است که دشمن می‌خواهد این سرمایه‌ها را از بین ببرد اما ما نباید با این رسالت سنگین با سستی مواجه شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه مردم لرستان از امتحانات خود سربلند بیرون آمده‌اند و نشان دادند که کانون غیرت‌اند، افزود: در این عرصه نباید هرگز خسته شد و با وجود سختی‌ها و ناملایمات باید ادامه دهیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمود: «ما آینده را بسیار درخشان می‌بینیم و با عملکردهای نامناسب، ناامید نخواهیم شد»؛ فراموش نکنیم ترفند دشمن، ناامید کردن است.

وی در رابطه با استان لرستان عنوان کرد: لرستان دارای آب فراوان، زمین حاصلخیز و مساعد، نیروی کارآمد جوان، تحصیلکرده آماده به کار و سرمایه اجتماعی ارزشمندی است و همه شرایط فراهم است تا لرستان به قطب کشاورزی اقتصادی و مکانیزه تبدیل شود که بهترینها را برای صادرات عرضه کند اما هر کس وارد این استان می‌شود متعجب می‌شود چرا با وجود این ظرفیت‌ها، لرستان بیکارترین استان کشور است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در لرستان نیاز به یک مدیریت قوی داریم که این ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کند، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از کارخانه‌های نیمه تعطیل لرستان داشتیم به این نتیجه رسیدم که لرستان نماد خصوصی سازی خوب و بد است یعنی در ابتدا پروژه‌های اقتصادی لرستان به کسانی واگذار شده که آن را ویران کردند سپس به بخش دیگری واگذار شده که آن را آباد کرده است.

وی تصریح کرد: نامگذاری سال بنام حمایت از تولید، پشتیبانی و رفع موانع نباید فقط در حد یک شعار باقی بمانند بلکه تابلویی است که از نیازهای کشور حکایت دارد و لازم است همه بخش‌ها همت کنند که تولید، رونق بگیرد چون چیزی که می‌تواند  ما را در مقابل دشمن سرفراز و بی نیاز کند تولید و اشتغال و ایجاد امیدواری است؛ جوانی که سالها تحصیل کرده اما بیکار است به ناامیدی دچار می‌شود.

 رئیسی بیان کرد: ما می‌بینیم که بیشترین تحریم‌ها مربوط به صنایع دفاعی است اما آنها در مقابل سعی کردند تحریم‌ها را دور بزنند و هیچ گاه به مذاکره فکر نکردند به هر حال ما امیدوارانه تمام تلاش خود را می‌کنیم و آماده حمایت از تولیدکنندگان هستیم.

وی گفت: مردم حق دارند معترض باشند که چرا در لرستان کارخانه‌هایی وجود دارد که بیش از ۱۰ سال است که راکد و نیمه‌تعطیل‌اند، نگذارید ۲۰ سال بگذرد بعد به سراغ آن کارخانه بروید؛ چرا در زمان خودش به این موضوع رسیدگی نشده است.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز در لرستان از کارخانه‌ای بازدید کردیم که جز یک سوله و تجهیزاتی فرسوده چیزی از آن باقی نمانده بود و بسیاری از واحدها نیز سالیان سال است که تعطیل و رها شده‌اند؛ بخش‌های نظارتی و سازمانهای مردم‌نهاد هم باید فعال باشند و مسائل را به مسئولان گوشزد کنند.

وی عنوان کرد: اگر همه موارد رعایت شد و بعد فساد و تخلف مشاهده شد حالا نوبت ورود دستگاه قضایی است که برخوردی جدی و عبرت آموز با مفسدان داشته باشد؛ اگر کسی سندی مبنی بر تخلف و فساد داشت ارائه دهد تا به آن رسیدگی شود؛ البته نباید اجازه داد که غیرمستند به دیگران اتهام زده شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: به واسطه اجرای عدالت است که می‌توان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد چون ریشه بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی به فقرو بیکاری برمی‌گردد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    که متاسفانه تاکنون محقق نشده
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    خدا پدر و مادرت رو بیامرزه
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    1 0
    فلسفه انقلاب اسلامی، اجرای عدالت است
    • madman IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      0 0
      زمان فعل گذشته است یعنی بیخیال ،نشد دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس