کد خبر 1197478
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
چهارمین انتخابات رژیم صهیونیستی؛ «فاجعه سیاسی» تمامی ندارد

منابع خبری در فلسطین اشغالی گزارش دادند که به دنبال اتهام‌زنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم به یکدیگر، جلسه کابینه لغو شده است.

به گزارش مشرق،‌ منابع خبری، شامگاه روز یکشنبه، گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جلسه کابینه این رژیم را که قرار بود امروز (دوشنبه)، برگزار شود،‌ در پی تشدید اختلافات با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، بنی گانتز رئیس ائتلاف «آبی-سفید» علت لغو جلسه کابینه را به تصمیم حزب «لیکود» (حزب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) و همچنین تصمیم شخص نتانیاهو درباره مخالفت با تعیین وزیر دائم برای منصب دادگستری دانست که به گفته او، این گام «به قانون و دموکراسی» آسیب خواهد رساند.

بیشتر بخوانید:

کاهش چشمگیر مشارکت در چهارمین انتخابات پیاپی رژیم صهیونیستی

در مقابل، حزب نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به علت برخی انتصاب‌ها، گانتز از امضای قراردادی برای [دریافت]‌ میلیون‌ها [دوز] واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون ساکنان اسرائیل ممانعت به عمل می‌آرود. چنانچه کابینه هر چه سریعتر قراردادهایی را که رئیس کابینه نتانیاهو به آنها دست‌ یافته، امضاء نکند،‌ شرکت‌های [سازنده] واکسن شاید آنها را ملغی کنند و واکسن‌ها را به کشوری دیگر منتقل کنند».

اتهام‌پراکنی دو طرف در حالی صورت گرفت که «آویخای مندلبلیت» مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی، روز جمعه هفته گذشته، با تأکید بر تعیین وزیر دادگستری از نتانیاهو و گانتز خواست که به جای سرپرستان وزارت‌خانه‌ها، وزرای دائم تعیین کنند.

در عین حال،‌ اختلافات میان دو طرف در حالی تشدید شده است انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی برای چهارمین بار به بن‌بست رسیده و تا به این لحظه، هیچ یک از احزاب به تنهایی به حد نصاب نرسیده است.

کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه از پایان شمارش آراء در فلسطین اشغالی خبر داد که بر اساس آن، حزب راست‌گرای لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و احزابی که متحد ذاتی‌اش محسوب می‌شوند مجموعاً ۵۲ کرسی از میان ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آوردند.

سران احزاب رژیم صهیونیستی از همین حالا مذاکرات لازم برای تشکیل ائتلاف را که احتمال می‌رود یک هفته به طول بینجامد آغاز کرده‌اند. چنانچه هیچ حزبی قادر به ایجاد ائتلافی متشکل از ۶۱ کرسی نباشد، رژیم صهیونیستی در رویدادی بی‌سابقه مجبور به برگزاری پنجمین انتخابات ظرف دو سال گذشته خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس