کد خبر 1196926
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
شیوع گسترده ویروس انگلیسی در آلمان

اعضای دولت انگلیس با حمایت از افزایش اختیارات پلیس، از سرکوب اعتراضات بریستول حمایت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، وزیر کشور و نخست‌وزیر انگلیس با شرم‌آور توصیف کردن اعتراضات روزهای اخیر، حمایت مطلق خود را از نیروهای پلیس اعلام کردند. این اعتراضات در واکنش به «لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس»، آغاز شده اند. شب گذشته در سومین دور از اعتراضات مردم انگلیس علیه این لایحه ظرف یک هفته گذشته، تجمعی که در شهر بریستول شکل گرفت به خشونت کشیده شد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در حساب توئیتری خود نوشت: «شب گذشته شاهد حملات شرم‌آور به مأموران پلیس در بریستول بود. مأموران ما نباید با پاره آجر و بطری و وسایل آتش‌بازی مواجه شوند که از سوی اوباش و با قصد ایجاد خشونت و آسیب به اموال عمومی پرتاب می‌شد. پلیس و شهر [بریستول] از حمایت مطلق من برخوردار هستند».

اعتراضات علیه لایحه افزایش اختیارات پلیس انگلیس روز یکشنبه هفته گذشته در شهر بریستول آغاز شد و در پی درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی، دست‌کم ۲۱ افسر پلیس این شهر زخمی شدند. لایحه «پلیس، جرائم، محکومیت و دادگاه‌ها» معروف به لایحه «نظم و قانون»، همه ساله در پارلمان انگلیس ارائه می‌شود اما امسال با توجه به قتل یک زن جوان توسط مأمور پلیس این کشور، بر حساسیت آن افزوده شده است.

در این لایحه جنجالی، دولت انگلیس به‌دنبال «تقویت قدرت پلیس برای مقابله با اعتراضات غیر خشونت‌آمیزی است که تأثیر مخرب قابل توجهی بر جامعه یا دسترسی به پارلمان ایجاد کند».با این حال عباراتی که بیش از هر چیز توجه منتقدان را جلب کرده است، جرم‌انگاری «ایجاد سر و صدا» و ایجاد «مزاحمت‌های جدی» است. در این لایحه برای ایجاد مزاحمت از طریق سر و صدا، تا ده سال حبس در نظر گرفته شده است.

یکی دیگر از تدابیر اندیشیده شده در این لایحه، اعطای قدرت برچیدن «کمپ‌زنی‌های اعتراضی» به نیروهای پلیس است که به چادر زدن معترضان در برابر پارلمان و مسدود کردن مسیرهای منتهی به آن در اعتراضات سال‌های گذشته اشاره دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس