کد خبر 1196486
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
سقوط آمریکا - نمایه

وزارت دادگستری آمریکا دو وبسایت عراقی را به ادعای سوء استفاده کتائب حزب الله عراق از آنها مسدود کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، منبعی مسئول در وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دو وبسایت عراقی «شبکه الاعلام المقاومه و المعلومه» را به اتهام استفاده غیرقانونی از آن‌ها از سوی کتائب حزب الله عراق که پیشتر از سوی واشنگتن جزء سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است، مسدود می‌کند.

بیشتر بخوانید:

انفجارهای پیاپی کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق

«راج بارک»، سرپرست دادستان کل شرق ویرجینیا در این خصوص گفت: اینترنت نباید به عنوان ابزاری برای جذب سازمان‌های تروریستی برای ترویج افراط گرایی خشن و گسترش گفتمان نفرت آمیز آن‌ها استفاده شود.

او افزود: ما همراه با شرکای خود برای اجرای قانون متعهد هستیم تا از همه منابع موجود برای مبارزه با تروریسم استفاده کنیم.

«کوین کورلند» عضو دفتر صنعت و امنیت آمریکا گفت: ماموران حرفه‌ای برای محافظت از شهروندان آمریکایی از جمله پرسنل نظامی ما در برابر خشونت تروریستی که از طریق پایگاه‌های اینترنتی الهام گرفته و هدایت می‌شود، از همه ابزارهایی که در اختیار ماست استفاده خواهند کرد.

او افزود: ما به ایجاد اخلال در سازمان‌های تروریستی خارجی مانند کتائب حزب الله و از بین بردن تلاش آن‌ها در استفاده از زیرساخت‌های سایبری آمریکا برای آسیب رساندن به امنیت ملی ایالات متحده ادامه خواهیم داد.

وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر مدعی شده بود که کتائب حزب الله به طور خاص برای ارتکاب و انجام اقدامات خشونت آمیز علیه ائتلاف و نیروهای امنیتی عراق اقدام می‌کند و وزارت خارجه آمریکا این گروه را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین کرد.

در اوت سال ۲۰۲۰ نیز ایالات متحده وب سایت تلویزیونی الاتجاه را تحت کنترل خود درآورد و گفت که این بازوی رسانه‌ای کتائب حزب الله است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    آمریکای مدعی گردش آزاد اطلاعات وخبر وآزادی بیان چه شد اینجا با منافع شما درتضاد است
  • عذرا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    این هم آزادی بیان به سبک آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس