کد خبر 1196163
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
افزایش چشمگیر نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار در سال ۲۰۲۰

تازه‌ترین بررسی نشان می‌دهد آمریکایی‌های آسیایی تبار بیشترین آزار و اذیت و نفرت آنلاین را در سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به سایر گروه‌های جمعیتی در ایالات متحده تجربه کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جدیدترین تحقیق و بررسی Anti-Defamation League حاکی است آمریکایی های آسیایی تبار طی سال ۲۰۲۰ میلادی با بیشترین نفرت و آزار و اذیت آنلاین در مقایسه با سایر گروه های جمعیتی در ایالات متحده روبرو شده اند.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل سازمان ملل نگران خشونت بر علیه آسیایی ها

بر اساس این گزارش بیش از ۱۷ درصد آمریکایی های آسیایی تبار که در این تحقیق و نظرسنجی شرکت کرده اند، گفته اند که آزار و اذیت جنسی، تهدیدات فیزیکی و سایر انواع آزار و اذیت را تجربه کرده اند که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۶ درصد رشد داشته است.

نیمی از آمریکایی های آسیایی تبار نیز که گفته اند هدف آزار و اذیت قرار گرفته اند، همچنین گفته اند که به خاطر نژاد و قومیت هدف آزار و اذیت بوده اند.

آمارهای جدید بر خلاف تلاش های اخیر شبکه های اجتماعی برای مقابله با اظهارات نفرت انگیز و حملات صورت گرفته علیه آسیایی ها از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا بوده است.

این در حالی است که در تیراندازی مرگبار اخیر در شهر آتلانتا حداقل ۸ نفر از جمله ۶ زن آسیایی کشته شدند.

کشتار شهروندان آسیایی در آمریکا یک سال پس از تشدید خشونت ها علیه این اقلیت جمعیتی به وقوع پیوسته است. رهبران جامعه آمریکایی های آسیایی تبار بر این باورند که تحریک افکار عمومی پس از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین در سال ۲۰۱۹ تاثیر زیادی بر افزایش نفرت عمومی نسبت به آسیایی ها داشته است.

این جنایت موجب افزایش خشم و نگرانی در بین آمریکایی های آسیایی تباری شده است که پیش از این نیز هدف خشونت های نفرت انگیز قرار گرفته بودند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به مقام های ارشد کاخ سفید دستور داده است تا تعامل و همکاری لازم را با جامعه آسیایی ها داشته باشند.

بایدن گفته است که انگیزه اصلی از تیراندازی مرگبار جورجیا هنوز مشخص نیست ولی جامعه آمریکا با بحران مداوم خشونت ضد آسیایی روبرو است.

این تحقیق و بررسی همچنین نشان داده است که آزار و اذیت علیه آمریکایی های آفریقایی تبار نیز به خاطر نژاد آنها به شدت افزایش داشته است به طوری که ۵۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی و تحقیق گفته اند که هدف آزار و اذیت نژادی قرار گرفته اند. این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۴۲ درصد رسیده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس