فیصل مقداد: تحریم‌های ظالمانه پوچ بودن ادعاهای بشردوستانه غرب را آشکار کرد

وزیر خارجه سوریه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غربی‌ها علیه دمشق آنرا نمایانگر پوچ بودن ادعاهای حقوق بشری غرب دانست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه  سوریه در دیدار با «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و هیات همراه و راهکار های تقویت روابط دو جانبه و پیشبرد آن را بحث و بررسی کردند.

بیشتر بخوانید:

سوریه تحریم‌های آمریکا را جنایت جنگی خواند

المقداد به نیابت از دولت سوریه از صلیب سرخ تشکر و قدر دانی کرد و تلاش‌های آن را برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه در زمینه‌های مختلف مورد ستایش قرار داد.

وی افزود: از سازمان‌های بین المللی فعال در سوریه انتظار داریم که مسئولیت پذیر باشند و به قوانین بین المللی انسانی پایبند باشند و به وظایف خود نسبت به مردم سوریه عمل کرده و حتی المقدور رنج و سختی مردم سوریه ناشی از تجاوزات و اقدامات کشور های غربی را برطرف کنند.

وزیر امور خارجه سوریه بار دیگر اقدامات یکجانبه آمریکا و همپیمانان اروپایی آن و دیگران علیه سوریه را محکوم کرد و افزود: آمریکا و آروپایی‌ها همچنان از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و ادعاهای دروغین این کشورها در مورد انسانیت فاش شده است.

المقداد مجددا بر اهمیت تلاش‌های صلیب سرخ بین المللی در جولان اشغالی در حمایت از شهروندان سوری که از اشغالگری اسرائیلی و اقدامات غیرانسانی آن رنج می‌برند، تاکید کرد.

از سوی دیگر «مائورر» هم به تشریح برنامه های صلیب سرخ پرداخت و اینکه به دنبال توسعه فعالیت‌های بشردوستانه خود در سوریه در همه زمینه ها از جمله آب و برق و بهداشت از طریق همکاری با دولت سوریه و هلال احمر سوریه است تا کمک ها به بخش بیشتری از غیرنظامیان آسیب دیده از بحران در سوریه برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس