اجازه اجرای سناریوی شیمیایی آمریکا و فرانسه را در سوریه نمی دهیم

«فیصل المقداد» طی بیانیه ویدئویی در جلسه کنفرانس خلع سلاح تاکید کرد که دمشق اجازه نخواهد داد سناریوی شیمیایی آمریکا و فرانسه در سوریه اجرا شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که برخی از کشورها از کنفرانس خلع سلاح برای تسویه حساب در برابر کشورهایی که با مواضع و سیاست های خصمانه آنها مخالف هستند، استفاده می کنند.

«فیصل المقداد» افزود: در سال های اخیر، این کشورها نه تنها مانع بازگشت کنفرانس به ایفای نقش آن شده اند، بلکه در جهت تضعیف اعتبار و نقش سازوکارهای ایجاد شده بر اساس توافقات مذاکره شده در کنفرانس، تلاش کرده اند.

وزیر خارجه سوریه طی بیانیه ویدئویی در جلسه کنفرانس خلع سلاح تاکید کرد که سیاسی شدن کار سازمان منع سلاح های شیمیایی اعتبار و آینده آن را تهدید می کند.

المقداد گفت: پس از فشارهای غرب و تحمیل یک تصمیم غیر قانونی برای ایجاد چیزی موسوم به «تیم تحقیق و تعیین مسئولیت» در نقض مفاد کنوانسیون سلاح های شیمیایی، ایالات متحده و فرانسه به دنبال ترویج پیش نویس قطعنامه های جدید با هدف ایجاد بهانه هایی برای ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه بیشتر علیه سوریه و تشویق گروه های تروریستی برای انجام حملات شیمیایی ساختگی جدید در خدمت سیاست های تهاجمی آمریکا و اسرائیل هستند.

وزیر خارجه سوریه در عین حال تاکید کرد که سوریه اجازه نخواهد داد که این سناریوها اجرایی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس