کد خبر 1195698
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
ریاض منصور

نماینده دائم دولت فلسطین در سازمان ملل، تأکید کرد که "زمان آن فرا رسیده است که فرار فاحش اسرائیل از مجازات‌ها متوقف شود."

به گزارش مشرق، ریاض منصور، نماینده دائم دولت فلسطین در سازمان ملل  گفت: "زمان آن فرا رسیده است که فرار فاحش اسرائیل از مجازات‌ها متوقف شود، این دولت اشغالگر باعث رنج و ناامیدی زیادی برای مردم فلسطین شده است و چشم اندازهای راه حل عادلانه، مطابق با اجماع بین‌المللی در مورد تشکیل دو کشور در مرزهای ۱۹۶۷ که از مدت‌ها قبل در قطعنامه‌های سازمان ملل قید شده است را از بین می‌برد."

بیشتر بخوانید:

تحقیر مقام تشکیلات خودگردان توسط صهیونیست ها

این درخواست در سه پیام مشابه مطرح شد که ریاض منصور روز دوشنبه، به دبیرکل سازمان ملل، رئیس دوره‌ای شورای امنیت (آمریکا) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل فرستاد. منصور در این پیام‌ها خاطرنشان کرد که "نیروهای اشغالگر اسرائیلی به کشتار، زخمی کردن و معلولیت غیرنظامیان فلسطینی ادامه می‌دهند".

وی به این امر اشاره کرد که عاطف یوسف حنایشه (۴۵ ساله) شهروند فلسطینی، پس از اصابت گلوله به سرش از سوی سربازان اشغالگر در پی حمله صهیونیست‌ها به تظاهرات مسالمت آمیز ضد شهرک‌سازی‌ در روستای بیت دجن، شرق نابلس، شهید شد.

منصور خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر همچنان به پاسخ همراه با خشونت کشنده و مجرمانه به هرگونه مخالفت قانونی با سرقت اراضی فلسطین توسط اسرائیل و ستاندن مالکیت خانواده‌های فلسطینی در بسیاری از مناطق فلسطین ادامه می‌دهند که این امر نشان می‌دهد اسرائیل به بازخواست کردن اهمیتی نمی‌دهد و فرهنگ فرار از مجازات بر آن حاکم است.

وی افزود: همزمان با این تعدی‌ها؛ اسرائیل به تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و تهدید برای تخریب‌ها و اخراج‌های بیشتر در حق خانواده‌های فلسطینی در قدس شرقی اشغالی و اطراف آن ادامه می‌دهد.

منصور به گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی (اوچا) اشاره کرد که در این گزارش آمده در ماه فوریه ۲۰۲۱ اسرائیل ۱۵۳ خانه فلسطینی را یا تخریب کرده یا تحت کنترل خود درآورده است که به آوارگی ۳۰۵ تن از جمله ۱۷۲ کودک و ضرر زدن به راه‌های کسب درآمد ۴۳۵ تن دیگر انجامیده است.

وی با اشاره به جنایت‌های دیگر رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها و دارایی‌های آنها؛ از جامعه بین‌الملل خواست تا به مسؤولیت‌های خود در راستای اجرای قانون بین‌الملل عمل کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس