کد خبر 1195468
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
پرچم چین

مقام‌های آگاه در اتحادیه اروپا از تحریم علیه چین به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» خواندند، خبر دادند.

به گزارش مشرق، یک مقام عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه از اعمال تحریم جدید بر چین خبر داد. یک مقام اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرگزاری  آلمانی «دی پی ای» گفت، اروپا به دلیل نقض حقوق بشر در «اویغور»، چین تحریم کرده است.  این مقام آگاه افزود که  وزرای خارجه اتحادیه اروپا بابت تحریم چین به توافق رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه چین به تهران می‌آید

 سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز در این زمینه گفت: «این مهم است که جامعه بین‌المللی پیام واضحی ارسال می‌کند که وضعیت در "شین جیانگ" بدون پاسخ نخواهد ماند».

 چندی قبل سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «بشدت با این اقدام مخالف هستیم. حُقه‌های بریتانیایی نمی‌تواند جامعه بین‌المللی را فریب دهد».

وزیر خارجه آلمان چندی قبل در برلین گفت احتمال می‌رود اتحادیه اروپا بزودی این تحریم‌ها را اعمال کند. همزمان، چهار دیپلمات به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند اتحادیه اروپا قصد دارد علیه چهار مقام و یک نهاد چینی به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» علیه جمعیت اویغورها خوانده شده تحریم‌های مسافرتی اعمال کرده و دارایی‌های آنها را مصادره کند.

چین بارها ادعای غرب علیه خود درباره نقض حقوق اقلیت ایغورها را «عاری از واقعیت» توصیف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    4 4
    اینکه تحریم کنند یه چیزی ولی مصادره کردن دارایی ها غیرقانونی است . چین باید پاسخ کوبنده ای به این موش های ترسو بدهد
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    0 9
    بنظرم ایران و روسیه و چین باید یک جنگ غافل گیرانه جهت زدن پایگاه های آمریکا اطراف شون انجام بدن سپش بعد از زدن چین برن سراغ اروپا و اشغالش کنند . اینا فقط مشت گره کرده می فهمند
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    6 4
    این اروپاییها با این همه نقض حقوق بشر در آمریکا چرا آمریکا را تحریم نمی کنند چرا عربستان یا بحرین را تحریم نمی کنند منافقها
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    6 3
    نظرتون در مورد اره ی بن سلمان و جنگ یمن و فلسطین چیه؟ نهادهای حقوق حشری
  • سیامک DE ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    7 4
    این کشورهای غربی وحشی حتی تحمل دیدن یک رقیب با رنگ و پوست دیگری را هم ندارند.از این روی تحریم و بمب اتمی را ساختند و بوجود آوردند که رنگ و پوست هایی دیگر به هیچ وجهی پیشرفت نکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس