کد خبر 1195411
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
وزیر بهداشت: سفر نروید و اگر رفتید، برگردید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با استقرار واکسیناسیون کرونا در بهار ۱۴۰۰ و تکمیل واکسیناسیون جمعیت هدف، با جرئت به مردم می‌گوییم که می‌توانند سفر بروند، اما در حال حاضر تقاضا و توصیه ما این است

به گزارش مشرق، سعید نمکی روز دوشنبه در گفت‌وگویی از محل اورژانس کشور افزود: در حال حاضر گرفتار ویروس جهش یافته کرونا هستیم و تقاضای ما این بود که مردم با وجود خستگی ناشی از در خانه ماندن، به سفر نروند. عده زیادی به عرض ما گوش کردند و به توصیه‌های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری توجه داشتند. از کسانی که به سفر رفتند هم تقاضا می‌کنیم که سفر را کوتاه کرده و نگرانی همکاران ما را برای شیوع یک ویروس جهش یافته ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: اگر خوزستان خیز جدید کرونا نداشت، امروز مرگ‌های تک رقمی را تجربه می‌کردیم. هرچه جمعیت ساکن ما بیشتر و جمعیت سیار کمتر باشد، در کنترل و مدیریت ویروس کرونا موفق‌تر خواهیم بود و هرچه سفرها بیشتر باشد، طرح محله محور مقابله با کرونا با مشکل بیشتری مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید

فوت ۸۰ بیمار کرونایی/ ۳۸۶۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه

وزیر بهداشت بیان کرد: اندک افزایش آمار ابتلا در برخی نقاط کشور داشتیم. از هفته دوم و سوم فروردین می‌توانیم در مورد افزایش آمارها قضاوت داشته باشیم. ضمن این‌که امسال همکاران ما به شدت کوچک‌ترین نقاط اشتعال کرونا را رصد کرده و به آن حمله می‌کنند. بعد از یک ماه چرخش ویروس جهش یافته کرونا در کشور، آمار دو رقمی فوت روزانه را می‌بینیم و این نشان از هوشمندی نظام سلامت است.

۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس ثابت داریم

نمکی اظهار کرد: امروز حدود ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس ثابت در کشور داریم که در طول تعطیلات هزار ایستگاه سیار را مدیریت می‌کنیم و اورژانس با ۴۷ بالگرد مشغول خدمت رسانی هستند و دقایقی پیش یک بالگرد در شاهرود برای خدمت رسانی پرواز کرد.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس در کشور مشغول خدمت رسانی هستند و امسال برای اولین بار صاحب اتوبوس آمبولانس تولید داخل خواهیم شد که از در آن مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده کرده‌ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین ۶ ناوگان آمبولانس دریایی نیز در خدمت مردم در خلیج فارس آماده نقل و انتقال بیماران از جزایر خلیج فارس به مراکز بهداشتی و درمانی است.

تلاش‌های اورژانس از نوروز ۱۳۹۸ تاکنون

نمکی گفت: اورژانس از بهار ۱۳۹۸ که سیلاب‌ها رخ داد، خدمت رسانی فراوانی انجام داد. اورژانس مسائل بهداشتی و درمان ۳.۵ میلیون نفر زائر اربعین را در سال ۱۳۹۸ مدیریت کرد. اورژانس در طول سال ۱۳۹۹ نیز آماده باش بود و خط مقدم خدمت رسانی به مردم کشور است.

وزیر بهداشت بیان کرد: طرحی در اورژانس کشور در قالب سلامت نوروزی آماده شده تا اگر خدای نکرده بلای طبیعی رخ داد نیز غافلگیر نشوند. همان طور که در زلزله سی سخت در اوج گرفتاری با کرونا، بهترین خدمات به مردم ارائه شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    3 0
    سفر نرفتم و در خانه هستم چندروز مونده به عید رفتم لباس عیدی خریدم الان پشیمانم چرا به بازار شلوغ رفتم
    • پری⚘ IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      2 0
      امسال سالِ گاو هر کاری کنیم مثل گاو پشیمون میشیم
  • Mjp IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    2 2
    وقتی روحانی وخواهان برجام مخالف نظروزیربهداشتن چی میشه گفت. اینافقط هدفشون اینه دل غرب رابدست بیارن میگن اگه بیماری زیادشدغرب دلش میسوزه وممکنه یکمکی بکنه. وگرنه کدام عقل سلیم تواین شرایط سفررامجازدونسته؟ مردهستیدبفکرمردمین کمک اقتصادی کنیدکه صدبرابرسفرارزش داره براشون. اینم شبیه کنسرت وشعارشونه اقتصادنه. کنسرت اری. اقتصادنه سفروخوشگذرانی اری
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    6 0
    کل دنیا دارند واکسن میزنند. شما کجای کارید
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 3
      پس چرا همین امروز 500 نفر در آمریکا مردن؟!
    • ،،، IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 0
      تو امریکا ۵۰۰ نفر مردن ... احسنت
  • DE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    3 1
    واکسن بخرید و بیمارستانها را مجهز کنید . تا کی میشود پای مردم را بست ؟؟؟ ..
  • DE ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 1
    13بدر برمی گردیم
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    2 0
    مسافرا اومدن و حالا حالا ها قصد برگشتن ندارن . بستن جاده ها به کجای اقتصاد ضربه می زد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس