کد خبر 1195230
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: ‏پس از جنگ جهانی، دولتمردان ژاپن بانکها را ملزم به حمایت از صنایع کردند. نظام کایرتسو(Keiretsu)موظف به تامین ثبات در چرخه تامین، تولید و توزیع است.

اما در جنگ تجاری ما و در اوج تحریم، ۲۴۰۰واحد تولیدی توسط بانکها تملک یا تعطیل شد. اولین گام پشتیبانی از تولید، کاهش بنگاه‌داری بانکهاست.

بانک‌ها در اوج تحریم با واحدهای تولیدی چه کردند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    8 0
    درواقع باید بانک های خصوصی را ( که به توصیه خیانتکارانه بانک جهانی راه اندازی شدند ) را جمع کرد و یا همه را دولتی کرد . بانک های خصوصی مسبب بخش بزرگی از تورم و افزایش نقدینگی هستند ، این بانک ها اغلب از اجرای دستورهای بانک مرکزی و دولت شانه خالی می کنند . پرداخت نکردن وام های ساخت خانه ، وام ازدواج ، وام برای تولید کنندگان ، همچنین تبعیت نکردن از سقف نرخ سود سپرده ، نرخ سود بالای تسهیلات و .. بخشی از قانون گریزی این بانک هاست که باعث تورم و مشکل در امر تولید می شود .
    • محسن IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      3 0
      خیلی از بنگاه داری ها و تملک تولیدی ها توسط بانک م...ی ایران و بانک ت...ت رخ میده که از بانکهای دولتی هستن. مشکل از خصوصی بودن بانکها نیست مشکل از مدیریت هست
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    8 0
    بانک های خصوصی جای خوبی برای فرار ثروت بادآورده ازمالیات است..بانکهارا جمع کنید مشکل حل میشود
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    10 0
    متاسفانه در ایران بانکها در ایران آن معنی حقیقی بانک رو که در همه کشورهای دنیا وجود داره ، ندارن .. در همه دنیا بانک ها تاثیر زیادی در عمران و پیشرفت اقتصادی کشورشون دارن . در حالیکه در ایران بانک ها عمدتا نقش بنگاه داری و دلالی و خرید و فروش املاک و ارز و .... و درآمدزایی از راه های نامشروع برای صاحبان خود دارند ..!!!!
  • ناشناس IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    0 1
    بعد از جنگ جهانی . ژاپن اقتصادش با اقتصاد بازار آزاد گره خورده بود که توانست موفق بشود . شما چرا تکه های پازل را آن جوری که دلت میخاد می چینی ؟؟ نمیشه هم قاعده روابط تجاری با دنیا را رعایت نکنی . به اسم تولید بنجل ترین کالاها را به مردم خودت بچپانی . آبروی اسم تولید را هم با پراید و اینا ببری . انتظار داشته باشی ژاپن هم بشی !!! هر کسی هم که حرف حساب بزند با 4 تا کلمه آبدوغ خیاری محکوم کنی !!! فکر هم بکنی کل ملت گاگول هستند !!
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    1 0
    جالبه وقتی سرمایه گذاری می کنی پول های بالای ۱۰۰ میلیون رو اتوماتیک تمدید می کنند تا خسارت بگیرند و پول های زیر ۱۰۰ میلیون رو تمدید نمی‌کنند و با پولش کار کنند یک کلاهبرداری آشکار
  • برهان CH ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    عملکرد بانکها را در چین با ایران مقایسه کنید: آنجا بانکها از تولید کننده ها خواهش میکنند که وام با سود صفر درصد به آنها ارائه کنند، اینجا با رابطه باید وام با سود 20 درصد بگیری تازه باید زیر میزی هم بدهی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس