کد خبر 1195050
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
بایدها و نبایدهای تغذیه در نوروز

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد نباید یادشان برود رژیم غذایی مانند یک دوست همیشه و همه جا با شماست، حتی در تعطیلات نوروز؛ بنابراین رعایت رژیم غذایی و ورزش حتی در عید نباید فراموش شود.

به گزارش مشرق، تغذیه در نوروز همواره مورد توجه و توصیه متخصصان و کارشناسان تغذیه بود به‌ویژه در روزهای قرنطینه خانگی و کاهش تحرک باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه سمیه صمدی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: افراد نباید یادشان برود رژیم غذایی عین یک دوست همیشه و همه جا با شماست، حتی در تعطیلات نوروز؛ بنابراین رعایت رژیم غذایی و ورزش حتی در عید نباید فراموش شود.

وی افزود: افراد می‌توانند هم وزن‌شان را کاهش داده و هم از تعطیلات عید لذت ببرند و به شرط آنکه اعتدال را در برنامه غذایی‌شان رعایت کنند.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: انتخاب درست مواد غذایی سالم راه‌حل خوبی برای جلوگیری از چاقی در این ایام است، پس بهتر است تمرین کنید که ریزه خواری را در این ایام کنار بگذارید؛ چون مواد غذایی که در این ایام در دسترس شماست اغلب پرکالری هستند و خوردن حتی مقادیر کم از همه غذاها و تنقلات باعث دریافت کالری زیاد در طول روز می‌شود.

صمدی اضافه کرد: موضوع دیگر اینکه از بین غذاهایی که در ناهار و شام ارایه می‌شوند غذاهای کم چرب کم کالری و کبابی انتخاب شوند.

وی با تاکید بر اینکه حتما جایی برای سبزیجات در رژیم عید باز کنید، خاطرنشان کرد: می‌توان سالاد بدون سس و نیز سبزیجات را به میزان دلخواه میل کرده و بهترین حالت این است که غذا با سالاد شروع شود.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی  با اعلام اینکه وعده‌های غذایی حاوی سبزیجات نادیده گرفته نشود، یادآور شد: در طول روز ۳ تا ۴ واحد میوه میل شود و یادتان باشد استفاده بیش از حد از گروه میوه‌ها هم می‌تواند در کنترل وزن شما اختلال ایجاد کند.

صمدی بیان کرد: تلاش شود در طول ایام عید همانند گذشته برنامه‌ای برای ورزش کردن تنظیم شود؛ چراکه حتی یک ساعت پیاده‌روی روزانه در هوای خوب بهاری هم میتواند نقش بسزایی در جلوگیری از چاق شدن شما در تعطیلات نوروز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اختلالی که در ایام نوروز معمولا مشاهده می‌شود کمبود مصرف آب است، افزود: چون دغدغه‌های افراد در ایام تعطیلات ممکن است مانع از خوردن آب شود که در طولانی مدت می‌تواند اختلالات مهمی در سلامتی از جمله بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی برجا بگذارد.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی  تصریح کرد: موضوع مهم دیگر اینکه در ایام تعطیلات نوروز نظم خواب نباید برهم زده شود؛ چون اختلال در خواب می‌تواند با تضعیف سیستم ایمنی سلامتی فرد را با خطر مواجه کند.

صمدی در پایان گفت: اگر افراد غذایی که می‌خورند سالم باشد و در کنار رعایت رژیم روزانه در ورزش کردن نیز جدی باشند اطمینان داشته باشند که تعطیلات خوبی را بدون دغدغه اضافه وزن طی خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس