افزایش ۴۲ درصد تقاضای سفر نسبت به نوروز پارسال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به تردد روزانه یک میلیون ۷۵۰ هزار در جاده‌های کشور گفت: تقاضای سفر نسبت به سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، داریوش امانی ظهر شنبه در سفر به قم و پس از جلسه با استاندار قم در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره حمل و نقل عمومی به شرکت‌ها و پایانه‌های کشور گفت: بر اساس این دستورالعمل وضعیت سلامت مسافران از طریق سامانه مشترک با وزارت بهداشت کنترل و بلیط صادر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزی برای شاغلین بخش حمل و نقل عمومی گفت: شرکت‌های مسافربری موظف هستند تنها برای ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها بلیط بفروشند و اتوبوس‌ها نیز باید با همین ظرفیت اقدام به جابجایی مسافر کنند.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به مستقر بودن کمیسیونی ویژه برای رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: پنج هزار و ۷۰۰ پرونده تا کنون رسیدگی شده که در برخی موارد سرویس لغو یا راننده تعلیق و یا با شرکت برخورد شده است.

وی در ادامه با اشاره به تردد روزانه یک میلیون ۷۵۰ هزار در جاده‌های کشور گفت: تقاضای سفر نسبت به سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است اما نسبت به سال نوروز ۹۸ که شرایط عادی بود ۶ درصد کاهش داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس