کد خبر 1190484
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

سفر با اتوبوس امروزه میان مردم بسیار رواج یافته است که از دلایل آن می توان به کم هزینه بودن، دسترسی راحت و بهبود فناوری های ساخت اتوبوس ها اشاره نمود. در سال های گذشته سفر با اتوبوس برای سفرهای طولانی مدت، بسیار طاقت فرسا بود. شنیده شدن سر و صدای زیاد موتور در کابین، صندلی های ناراحت، عدم تهویه مناسب، حرکت های ناگهانی بدنه هنگام عبور از دست اندازهای جاده ای و ... مشکلاتی بودند که مردم را در سفر با رزرو بلیط اتوبوس دچار تردید می کردند. اما در سال های اخیر فناوری ساخت این وسیله حمل و نقل بسیار پیشرفت کرده و تنوع در مدل های مختلف آن افزایش یافته است. از این رو مسافران می توانند مناسب ترین آن ها را با توجه به بودجه و شرایط خود انتخاب کنند.  

اتوبوس های وی آی پی چه خدماتی باید ارائه دهند؟

انواع اتوبوس های فعال در جاده های ایران

در حال حاضر در ایران به طور کلی دو مدل اتوبوس خدمات دهی می کنند که در گروه های معمولی و vip دسته بندی می شوند. اتوبوس های وی آی پی امکانات بیشتری در اختیار مسافران می گذارند و سفر راحت و بدون دغدغه ای را برایشان فراهم می آورند. از این جهت افراد می توانند هنگام خرید بلیط اتوبوس با در نظر گرفتن زمان حرکت آن ها، بودجه مورد نظرشان و سایر شرایط موجود نسبت به انتخاب مناسب ترین گزینه اقدام کنند.

توصیه می کنیم هنگام سفر با اتوبوس ابتدا از امکانات اتوبوس مورد نظرتان اطلاع یافته و سپس با توجه به مدت زمانی که در مسیر هستید اتوبوس مورد نظرتان را انتخاب کنید. به عبارت دیگر فاصله میان دو شهر را در نظر بگیرید در این شرایط اگر مدت زمانی که در مسیر هستید طولانی است، اتوبوس های وی آی پی انتخاب بهتری برای سفر شما خواهند بود. زیرا سفرهای طولانی مدت در شرایط نامناسب باعث خستگی و فرسایش روح خواهند بود.

به عنوان مثال تصور کنید قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران معادل اتوبوس های معمولی مشخص شده و نسبت به خرید آن با این شرایط اقدام نموده اید. در این شرایط باید در کنار زمان زیاد، مشکلات نامناسب بودن صندلی، سر و صدای زیاد موتور که طی ساعت های متمادی به گوشتان می رسد، عدم کنترل دمای مورد نظرتان و ... را نیز تحمل نموده و در نهایت خستگی شما دو چندان خواهد شد.

اتوبوس های وی آی پی چه خدماتی باید ارائه دهند؟

معرفی امکانات اتوبوس های وی آی پی

اتوبوس های وی آی پی نسبت به مدل های معمولی اندکی اختلاف قیمت دارد و برای سفر با آن ها لازم است مبلغ ناچیزی را بیشتر بپردازید. اما در مقابل آن خدمات و امکانات بهتری در طول سفر دریافت خواهید نمود. در ادامه این مطلب برخی از امکانات و تفاوت های اتوبوس وی آی پی را با مدل های معمولی بررسی می کنیم.

- اولین ویژگی اتوبوس های vip تعداد صندلی های کم آن ها است که نوید سفری نسبتا خلوت و آرام را می دهد. این مدل اتوبوس ها اغلب دارای 25 صندلی برای مسافر هستند که نسبت به مدل های معمولی با 40 صندلی، تقریبا از نصف ظرفیت برخوردار هستند.

- فضای میان صندلی ها نسبتا باز بوده و راحتی بیشتری برای فرد در پی دارد. ضمن این که امکان تغییر زاویه صندلی ها تا 145 درجه وجود دارد و به این ترتیب مسافران می توانند به هنگام خستگی به حالت خوابیده درآیند. البته بهتر است پیش از این کار با مسافر عقبی هماهنگ کنید تا ناراحتی ایشان را در پی نداشته باشد.

- ابعاد صندلی ها در این مدل نسبتا عریض تر بوده و مانع از خستگی مسافران در طول مسیر می گردد.

- سیستم تعلیق این اتوبوس ها بسیار پیشرفته است و مانع از پرش های ناگهانی کابین هنگام عبور از دست اندازها و یا مشکلات جاده می گردد. حتی در صورتی که صندلی شما بر روی قسمت چرخ ها قرار داشته باشد در طی سفر، حرکت های ناگهانی را تجربه نخواهید کرد.

- وجود سیستم تهویه هوای مناسب تا حد بسیار زیادی از سنگین شدن هوای درون کابین که به جهت حضور تعداد افراد رخ می دهد، می کاهد.

- این اتوبوس ها دارای سیستم صوتی و تصویری به ازای هر صندلی هستند و هر یک از مسافران می تواند در طول مسیر به مشاهده فیلم و یا موزیک مورد علاقه خود بپردازد. این سیستم بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر افراد در اختیار شما خواهد بود. این ویژگی به شما کمک می کند در مدت سفر خود سرگرم شده و طولانی بودن راه باعث خستگیتان نگردد.

- سرویس دیگری که اتوبوس های وی آی پی در اختیار مسافران قرار می دهند، پذیرایی در طول مسیر است. همان طور که می دانید سفرهای جاده ای اغلب چندین ساعت به طول می انجامد. از این جهت شما می توانید در مدت سفر از وعده های غذایی سرو شده در اتوبوس استفاده کنید. در نظر داشته باشید سرویس وعده های غذایی وابسته به شرکت اتوبوسرانی مورد انتخابتان نیز می باشد و لازم است پیش از شروع سفر در رابطه با خدماتی که هر یک از شرکت ها به مسافران ارائه می دهند، تحقیق کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس