کد خبر 1194834
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
افزایش 37 درصدی فوتی های کرونا در ایران +اینفو

آمارهای یک خبرگزاری غربی نشان می‌دهد اروپا به نخستین منطقه جهان تبدیل شده است که تلفات ویروس کرونا در آن به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، آمارهای رویترز حاکی است تلفات ویروس کرونا در اروپا تا روز جمعه به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، اروپا در حالی به نخستین منطقه جهان تبدیل شده است که تلفات ویروس کرونا در آن به بیش از یک میلیون نفر رسیده که نگرانی ها درباره گسترش موج سوم این ویروس موجب شده تا تلاش ها برای واکسیناسیون در کشورهای مختلف اروپایی تشدید شود.

این گزارش افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا در اروپا تاکنون بیش از ۳۷۲۲۱۹۷۸ نفر مبتلا و ۱۰۰۰۰۶۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اروپا که شامل ۵۱ کشور است، ۳۵.۵ درصد کل فوتی ها و ۳۰.۵ درصد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان را شامل شده است.

اروپا تاکنون ۱۲ دوز واکسن به ازای هر ۱۰۰ نفر تزریق کرده است، این در حالی است که این رقم در آمریکا به ۳۴ دوز برای هر ۱۰۰ نفر رسیده است.

اورسولا فون درلین رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی، وضعیت کنونی را وخیم و نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: ما شاهد ظهور موج سوم بحران شیوع ویروس کرونا در برخی کشورهای اروپایی هستیم و می دانیم که باید روند واکسیناسیون را تسریع کنیم.

روز چهارشنبه، اتحادیه اروپا تهدید کرده است که صادرات واکسن کرونا به بریتانیا را به خاطر کمبود واکسن مورد نیاز برای شهروندانش، متوقف خواهد کرد.

شیوع ویروس کرونا در برخی کشورهای اروپایی بار دیگر روند صعودی گرفته است.

چالش های مربوط به توزیع واکسن کرونا و شیوع گونه های جدید ویروس که قدرت و سرعت شیوع بیشتری دارد، دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را مجبور کرد تا شیوه و روش خود برای مقابله با ویروس کرونا را تغییر دهد.

 ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه پنجشنبه تدابیر محدودکننده و سختگیرانه جدیدی را به مدت یک ماه در پاریس و بخش هایی از شمال این کشور وضع کرده تا با شیوع ویروس کرونا و موج سوم این بحران مقابله کند.

ماکرون اواخر ژانویه توصیه های برخی مقام های دولتی و مشاوران و کارشناسان بهداشت و درمان برای قفل کردن کشور را نادیده گرفت و وعده داد تا دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را تا آنجا که بتواند، باز کند و از قرنطینه خارج نماید.

تغییر روش دولت فرانسه برای مقابله با ویروس کرونا در حالی است که برخی کشورهای اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس