زائران لحظه تحویل سال در حرم مطهر رضوی حضور نیابند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیت حرم مطهر رضوی محدود است و از زائران و مجاوران تقاضا داریم در لحظه تحویل سال در این مکان مقدس حضور نیابند.

به گزارش مشرق، دکتر مهدی قلیان اظهار داشت: ظرفیت حرم مطهر رضوی با رعایت فاصله اجتماعی بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر است و حضور جمعیتی افزون بر این، خطر انتقال ویروس کرونا را دربر دارد.

وی بیان کرد: توصیه ستاد کرونا به مردم این است که در لحظه تحویل سال به شیوه نیابتی و یا از طریق فضای مجازی به زیارت امام هشتم (ع) نائل شده و یا با استقرار در خیابانهای پیرامونی حرم منور رضوی، برنامه ها را دنبال کنند.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در هفته های اخیر تغییر معناداری نداشته و وضعیت نسبتا ثابت بوده است اما  شرایط شکننده ای داریم.

وی افزود: هم اکنون شمار بستری شدگان جدید کرونا در خراسان رضوی به ۱۲۵ نفر رسیده است و تعداد کل بستری شدگان ۴۷۱ نفر و تعداد افراد بستری در بخش مراقبتهای ویژه نیز ۱۴۵ نفر است.

دکتر قلیان اول گفت: تعداد فوتی های ناشی از کووید ۱۹ در خراسان رضوی خوشبختانه همچنان تک رقمی است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی تربت‌ جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و  ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۶۸ تن از مبتلایان به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۶۱ هزار و  ۶۴۹ تن رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ بیمار بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.  

اکنون ۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

پاندمی کرونا تاکنون در جهان ۱۲۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۲۲ نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۳۶۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.

۹۸ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۵۲۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۰ میلیون و ۳۵۸  هزار و ۸۸۰  بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۵۵۲ هزار و ۴۷۰  قربانی این بیماری، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را داشته اند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا، جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس