کد خبر 1174358
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا دوباره زرد شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس رنگ بندی جدید نرم افزار ماسک، وضعیت شهر مشهد از نظر شیوع کرونا با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس از آبی به زرد تغییر کرد.

به گزارش مشرق، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: این در حالی است که هفته گذشته تعداد شهرستانهای با وضعیت زرد در خراسان رضوی ۶ شهرستان بود و وضعیت ۲۷ شهرستان این استان آبی بود.
وی ادامه داد: بر  اساس جدیدترین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علاوه بر مشهد برخی از شهرستانهای خراسان رضوی نظیر  باخرز، خلیل آباد، قوچان، گناباد، سبزوار و نیشابور نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در کشور در حال افزایش است به طوریکه هم  اکنون  ۱۹ مرکز استان کشور از جمله مشهد در  وضعیت زرد قرار دارند، وضعیت یک مرکز استان نارنجی  و ۱۱ مرکز استان  آبی است.

وی افزود: بر اساس رنگ‌بندی وزارت بهداشت، خطر کرونا در وضعیت زرد، متوسط است و فقط گروه شغلی چهار در این شرایط تعطیل است، قوانین وضعیت آبی و زرد نیز شبیه هم است.

رحیمی ادامه داد: در وضعیت نارنجی به معنای پرخطر، سطح شغلی سه و چهار تعطیل هستند و در وضعیت قرمز که به مفهوم خیلی پرخطر است همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل می‌باشند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس