کد خبر 1194665
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
شریعتمداری

وزیرکار از واریز کمک هزینه بیمه بیکاری به حساب ۵ هزار نفر که موفق به دریافت این کمک هزینه نشده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، بحث بیمه بیکاری موضوعی است که پس از شیوع ویروس کرونا از سوی دولت به‌عنوان حمایت از نیروی کار بیکارشده در دستور کار قرار گرفت. بیمه بیکاری کرونا نیز یکی از راهکارهای دولت برای حمایت از معیشت مردم در دوره شیوع این بیماری بود، برای همین منظور سامانه‌ای به‌آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در آن ثبت کنند، بعد از این سامانه بود که مجدداً سامانه‌ای دیگر با عنوان سامانه prkar.mcls.gov.ir به بیمه‌شدگان معرفی شد که باز هم زیرساخت‌های آن مشکل داشت.

اما بودند افرادی که نسبت به عدم واریز بیمه بیکاری کرونا طی ماه های اخیر انتقاد داشتند.

محمد شریعتمداری؛ وزیرکار از واریز کمک هزینه بیمه بیکاری به حساب ۵ هزار نفر که موفق به دریافت این کمک هزینه نشده بودند، خبر داد.

 وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵ هزار نفر از افرادی که مشمول دریافت کمک هزینه بیمه بیکاری دوران کرونا بودند به دلیل مشکلاتی که در شماره حساب شبا و یا تکمیل نبودن مدارک تا ماه گذشته موفق به دریافت این کمک هزینه نشده بودند.

وی افزود: نام این افراد در اختیار خزانه‌داری کل کشور قرار گرفته است و تا این لحظه یا این کمک هزینه به شکل کامل به حساب آن‌ها واریز شده است و یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب این افراد واریز می‌شود. مطمئناً با شروع سال ۱۴۰۰ هیچ بدهی و یا عقب‌ماندگی در کمک هزینه بیمه بیکاری دوران کرونا باقی نمی‌ماند.

 وی ادامه داد: از ماه خرداد هم قانون بیمه بیکاری به صورت کامل اجرا شد و در آن زمینه هم معوقاتی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    والااااا این ۵ هزار نفر هنوز هم بیمه بیکاری کرونارو دریافت نکردم یه شماره هم اعلام کردن زنگ میزنی میگه خودمون میدونیم واریز نشده باید صبر کنید خوب چرا دروغ میگید که واریز شده شما هم خبر دروغ پخش میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس