نماینده ویژه دولت آمریکا

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا در خصوص احیای برجام به توافقی برسند که به نفع دو طرف باشد و منافع کشورهای منطقه را نیز تأمین کند.

به گزارش مشرق، «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که تهران و واشنگتن در خصوص احیای برجام به توافقی دست‌ یابد که منافع و رضایت همه طرف‌ها از جمله کشورها منطقه را تأمین کند.

رابرت مالی بدون اشاره به ضرورت رفع تحریم‌ها ایران بارها از آن به عنوان پیش‌شرط بازگشت آمریکا به برجام و احیای این توافق نام برده است، اظهار داشت: «ما زمان را هدر نمی‌دهیم و آماده گفتگو با ایران هستیم. اکنون نوبت ایران است که پاسخ دهد.»

وی ادامه داد: «امیدواریم در نهایت توافقی میان ایران و آمریکا حاصل شود که به نفع همه باشد؛ هم به نفع دو کشور و هم به نفع کشورهای منطقه.»

مقامات دولت جدید آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها از آمادگی دولت این کشور برای بازگشت به برجام سخن گفته‌اند، اما در عین حال اعلام کرده‌اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام بازگردد.

در مقابل، ایران تأکید کرده است که آمریکا به‌عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم‌های شدید علیه ایران کرده است، باید پیش از بازگشت به برجام اقدام به رفع تحریم‌های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره تلاش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه‌ای در آن، تصریح کرده است که هیچ‌گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    5 0
    فقط مشت گره کرده پاسخ این عوضی ها است
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    4 0
    وقتی میگن آماده مذاکره هستیم یعنی تحریم ها رو برنمیداریم فقط مذاکره و گفتمانه ، یعنی ما بگیم فلان کنید بهمان کنید شما بگید چشم بعد ما هیچ کاری نکنیم و همه کف بزنن بگن چه توافق جامعی
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    4 0
    این پدرسوخته ها حرف خوش حالیشون نیست ... غنی سازی رو تا 60 درصد برسونید فورا تا ادب بشند
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 0
    اتفاقا شما هیچ نیازی به برجام ندارید و اصلا هم براتون مهم نیست چون مطمئن هستید ایران به سمت غنی سازی نمیره ...
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 0
    اینا اگه واقعا فکر برجام باشن و از ایران اتمی بترسن فورا تحریم ها رو برمیدارن ، به قول شیخ روحانی اینا با مذاکره از برجام خارج نشدن که بخان با مذاکره برگردن
  • پیمان IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    4 0
    شماخیلی غلط کردید که خواب مذاکره را در کله های پوکتان می پرورانید،حالا که تمام سیاست هایتان با شکست روبه رو شده و در بعد نظامی هم درکل منطقه در استانه فروپاشی کامل هستید هی دم از مذاکره می زنید باید دهن های نجستان راجر بدیم تا دیگه حرف مفت نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس