اطمینان یوفا از برگزاری فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ با حضور هواداران

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اطمینان دارد که فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۱ با حضور هواداران در استانبول برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، ورزشگاه المپیک آتاتورک که فینال خاطره انگیز لیگ قهرمانان را در سال ۲۰۰۵ بین لیورپول و آ.ث میلان میزبانی کرد، به عنوان ورزشگاه میزبان این فصل معتبرترین رقابت باشگاهی قاره سبز که ۲۹ ماه مه (هشتم خردادماه ۱۴۰۰) برگزار می‌شود، انتخاب شده است.

در واقع این ورزشگاه قرار بود فینال سال ۲۰۲۰ را میزبانی کند اما پاندمی کرونا یوفا را مجبور به برگزاری متمرکز بازی‌ها در لیسبون پرتغال کرد.

با این حال، هرچند که در مرحله یک هشتم تورنمنت سال جاری تیم‌ها مجبور شدند تا دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه‌های ثالث برگزار کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری دیدار لیورپول برابر لایپزیش که البته هر دو دیدار رفت و برگشت در بوداپست مجارستان و دیدار منچسترسیتی و بورسیا مونشن گلادباخ به میزبانی بخارست، اشاره کرد اما منابع نزدیک به شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان اعلام کرده اند که این امیدواری وجود دارد که مراحل پایانی لیگ قهرمانان با فرمت دیدارهای خانگی و خارج از خانه و منوط به پروتکل‌های کووید خاص هر کشور برگزار شود.

اطمینان یوفا از برگزاری فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ با حضور هواداران

و حالا با توجه افزایش و تسریع برنامه واکسیناسیون عمومی در سراسر اروپا، یوفا امیدورا است تا بتواند اجازه حضور تعداد محدودی از هواداران را در ورزشگاه میزبان فینال صادر کند.

«الکساندر چفرین» رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به‌تازگی در مورد تورنمنت به تعویق افتاده یورو ۲۰۲۰ گفت: سناریوی ایده‌آل این است که این تورنمنت در ۱۲ شهر که در برنامه‌ریزی اولیه مشخص شده بودند، برگزار شود اما اگر این اتفاق ممکن نباشد و یک یا چند شهر میزبان نتوانند شرایط مورد نیاز را برآورده کنند، آن‌گاه مسابقات در ۱۰ یا ۱۱ شهر باقی‌مانده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: چندین سناریو داریم اما ضمانتی که می‌توانیم بدهیم این است که گزینه برگزاری حتی یک بازی یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه خالی روی میز نیست. تمام شهرهای میزبان باید ضمانت کنند که هواداران در ورزشگاه‌ها حاضر خواهند شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس