قالیباف نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید مواسات و همدلی در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود و ریشه‌کنی فقر نیز باید به کمک مردم و مسؤولان محقق شود، همچنین از ظرفیت‌های موجود نیز بهترین استفاده را کنیم.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم واگذاری ۴۴۰۰ واحد به مددجویان کمیته امداد سراسر کشور اظهار کرد: میلاد با سعادت سرور آزادگان جهان را خدمت همه مردم ایران اسلامی تبریک عرض می کنم و اعیاد شعبانیه را خدمت جانبازان و خانواده شهدا و پاسداران راتبریک می گویم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های کشور به نحو احسن استفاده کنیم تا رفاه مردم افزایش پیدا کند،گفت: امروز شاهد مشکلات اقتصادی هستیم که باعث می‌شود تا بخشی از مردم به زحمت بیفتند و فقر بر زندگی آن‌ها سایه بیندازد ، باید بپذیریم نتیجه نا کارآمدی مسؤولان در جمهوری اسلامی ایران است و باید در آخرت پاسخگو باشیم.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: بودجۀ فعلی، مطلوب مجلس نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وقتی در جامعه اسلامی صحبت از مواسات و کمک می‌شود باید به شکل جریان اجتماعی باشد، ادامه داد: باید مواسات و همدلی در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود و ریشه‌کنی فقر نیز باید به کمک مردم و مسؤولان محقق شود و از ظرفیت‌های موجود نیز بهترین استفاده کنیم تا با کمترین هزینه بیشترین اثر و نتیجه را دریافت کنیم.

قالیباف بیان کرد: در هر جایی که مردم محور بودند موفق بودیم، هرگاه مردم را از صحنه حذف کردیم کارنامه موفق نداشته‌ایم و شکست خوردیم، اگر به موضوع کمیته امداد بیشتر دقت کنیم کمیته امداد رفته رفته کوچک‌تر می‌شود و در راستای توانمندسازی حرکت می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر کمیته امداد و مسوولان در برنامه ریزی موفق بودند و نیازمندان را از جامعه به خودکفایی رسانند بی‌شک موفق عمل کردیم ولی اگر این خانواده بزرگتر شود به وظیفه خود خوب عمل نکردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این برنامه در جامعه به‌درستی اجرا نمی‌شود و اگر از بزرگترین سرمایه کشور که همان مردم هستند در عرصه‌های مختلف به عنوان صاحبان اصلی انقلاب استفاده کنیم و بی تردید موفق هستیم و مشکل پیش رو را حل کرده‌ایم.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ عملکرد مثبت و رویکرد خوبی داشتیم ولی نتوانستیم موفق عمل کنیم، در سال اول مجلس توانستیم در معیشت مردم، بحث اقتصاد خوب عمل کنیم ولی جای کار بسیار زیاد است.

وی در ادامه افزود: در بوجه سال آتی ۳۵ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص داده شده است و باید با استفاده از بزرگترین سرمایه کشور و حضور مردم در صحنه به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس