کد خبر 1192922
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
چهارشنبه‌سوری؛ هیزمی بر آتش کرونا

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در چهارشنبه آخر سال لحظات شیرین سال جدید را با حوادث ناشی از مواد محترقه، آتش زا و خطرناک به کام خود و دیگران تلخ نکنید.

به گزارش مشرق، رضا پیرا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و افزایش حضور شهروندان در مراسم چهارشنبه سوری، روند احتمالی انتشار ویروس کرونا در استان صعودی خواهد شد که این امر زنگ خطری برای سلامت شهروندان است.

وی با اشاره به سوانح تأسف بار سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: امید است که در ایام پیش رو شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آمادگی نیروهای فوریت‌های پزشکی و سایر مراکز درمانی در آخر سال خصوصاً چهارشنبه جاری و ایام نوروز در سطح استان به صورت شبانه روزی خبر داد.

پیرا در ادامه از مردم فهیم استات تقاضا کرد: شیرینی سال نو را با سوانح و حوادث ناشی از استفاده از مواد محترقه و خطرناک تلخ نکنید. وی تصریح کرد: به واسطه جلوگیری از شیوع کرونا و گسترش بیماری در آغاز سال جدید، از تجمع در محل‌های برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال اجتناب کنید.

طبق اظهارات این مقام مسئول، اورژانس ۱۱۵ آمادگی ارائه آموزش کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه را دارد لذا افراد داوطلب پس از پایان دوره آموزشی گواهینامه معتبر دریافت خواهند کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان خطاب به شهروندان تأکید کرد: در خانه بمانید و با حضور در تجمعات و مراسم‌های آخر سال بار مضاعفی را بر دوش کادر بهداشت و درمان تحمیل نکنید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس