افسران اسرائیلی در سقطری/ اخراج ساکنان جزیره «میون» یمن از سوی امارات

تشدید تحرکات ائتلاف سعودی مزدوران آنها در الحدیده، بازدید مجدد افسران اسرائیلی از جزیره سقطری یمن و تشدید اعتراضات در عدن علیه متجاوزان و دولت هادی از مهمترین اخبار یمن است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، منابع یمنی از تشدید تحرکات متجاوزان و نیروهای وابسته به آنها در الحدیده خبر دادند.

این منابع بیان کردند: پیشروی نیروهای وابسته به متجاوزان به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در شرق حیس دفع شد.

بیشتر بخوانید:

ارتش یمن یورش متجاوزان سعودی به «الحدیده» را ناکام گذاشت

همزمان متجاوزان با هشت موشک کاتیوشا و با توپخانه  مناطق «حازه الضبیانی»، «سوق الحلقه» و «کوی الشهداء» در الحدیده را زیر آتش گرفتند.

همچنین مزدوران وابسته به آل سعود با انواع آتشبارها منطقه «الجاح» در «بیت الفقیه» در الحدیده را زیر آتش گرفتند.

خبرنگار المسیره از شهادت یک زن و زخمی شدن فرزند آنها در نتیجه حملات پهپادهای وابسته به ائتلاف سعودی به  منطقه «الحوک» در الحدیده خبر داد.

تداوم توقیف بی‌دلیل کشتی‌های حامل مواد سوختی یمن

«عبدالملک العجری» عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: یک سال گذشت و همچنان ۱۴ کشتی از ورود به الحدیده برای خالی کردن بار آن منع شده‌اند.

وی افزود: کشتی‌های توقیف شده مجوز دارند و مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و دلیلی برای توقیف آنها جز لجاجت و دشمنی متجاوزان وجود ندارد.

کشتی «ویکتوری» پس از انتظار ۱۰ ماهه برای ورود به الحدیده منطقه را ترک کرد

«عمار الاضرعی» مدیر اجرایی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن گفت: کشتی «ویکتوری» که حامل بنزین بود، پس از انتظار ۱۰ ماهه برای ورود به الحدیده، مجبور به ترک منطقه شد.

وی افزود: این کشتی بیش از ۳۰ هزار طن بنزین داشت و یکی از کشتی‌های توقیف شده از سوی متجاوزان بود. غرامت تاخیر در رسیدن کشتی که مورد راهزنی دریایی قرار گرفته است از ۳۴ میلیون دلار عبور کرده است.

ائتلاف سعودی-آمریکایی مانع از ورود کشتی حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده و تخلیه بار آنها می‌شود و این در حالی است که بحران شدید سوخت در یمن حاکم است و هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در بخش بهداشتی و خدمات وجود دارد.

تشدید اعتراضات در عدن

منابع یمنی از آماده باش نیروهای امنیتی و نظامی وابسته به شورای انتقالی مورد حمایت امارات در عدن به دنبال تشدید اعتراضات مردمی خبر دادند.

همزمان «عبدالرحمن الوالی» از رهبران برجسته «الحراک الثوری» در عدن ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت: ائتلاف سعودی همچنان در راستای تفرقه میان ساکنان جنوب یمن حرکت می‌کند. این ائتلاف برنامه ریزی شده عمل می‌کند و به این دلیل است که جنوب یمن در بحران به سر می‌برد.

وی افزود: ائتلاف سعودی-اماراتی ضد استقلال جنوب یمن هستند. هرگونه توافق با ائتلاف وقت کشی است و هر که غیر از این فکر می‌کند متوهم است.

این در حالی است که عدن شب گذشته شاهد اعتراضات گسترده به ویژه در بخش «المنصوره» بود.

معترضان شعارهایی علیه ائتلاف سعودی و دولت هادی و شورای انتقالی سر دادند و خواستار حل بحران‌های متعدد از نبود برق، افزایش قیمت کالاها و کاهش شدید ارزش پول شدند.

مخالفت آفریقایی‌های مقیم یمن با سیاسی کردن آتش سوزی مرکز پناهندگان در صنعا

آفریقایی‌های مقیم یمن با اشاره به همکاری کامل و شفاف دولت نجات ملی یمن برای روشن شدن پشت پرده آتش سوزی مرکز پناهندگان در صنعا که هفت کشته و ۱۷۰ زخمی برجای گذاشت بر ادامه تحقیقات تاکید کردند.

در نشست خبری که این نمایندگان آفریقایی‌های مقیم صنعا برگزار کردند، بیان کردند: دولت نجات ملی یمن با وجود مشکلات جنگ و محاصره از هیچ کمکی به آوارگان آفریقایی دریغ نکرده است.

آفریقایی‌های مقیم صنعا جنگ و محاصره را عامل افزایش رنج آوارگان دانستند.

افسران اسرائیلی در جزیره سقطری

منابع یمنی از سفر جدید افسران جاسوسی اسرائیلی به جزیره سقطری یمن خبر دادند و اعلام کردند: افسران اسرائیلی در معیت افسران اماراتی به جزیره سقطری رفتند و این تحت پوشش اقدام انسان دوستانه انجام گرفته است.

این منابع بیان کردند: امارات در راستای تبدیل این جزیره به پایگاه اسرائیلی حرکت می‌کند و این کار را با سرعت پیش می برد.

موشک‌های یمنی مانع سفر نتانیاهو به امارات

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات موشکی به عربستان مانع از عبور هواپیمایش به امارات پس از اینکه اردن اجازه عبور از حریم هوایی خود را نداد، از حریم هوایی عربستان شده است.

وی در گفتگو با کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات بشوم اما آسمان عربستان شاهد حملات موشکی بود.

پول امارات به ساکنان جزیره «میون» یمن برای ترک آن

«حمد الشبوانی» از افراد وابسته به ائتلاف سعودی از پرداخت پول از سوی امارات به ساکنان جزیره «میون» یمن با هدف بیرون راندن آنها خبر داد و در صفحه فیسبوک خود نوشت: «طارق عفاش» فرمانده آنچه گارد جمهوری خوانده می‌شود به ساکنان جزیره میون با هدف بیرون کردن آن از این جزیره و تبدیل این جزیره به پایگاه نظامی امارات پول داده است.

این درحالی است که هفته گذشته شبکه الجزیره تصاویر ماهواره ای پخش کرده بود که حکایت از احداث باند در جزیره میون و نیز تاسیسات نظامی از سوی امارات داشت.

تحرکات ائتلاف سعودی برای گشودن جبهه‌ای در البیضاء با هدف کاهش فشار در مأرب

منابع یمنی از درخواست ائتلاف سعودی از القاعده و داعش برای دست زدن به تحرکات در استان البیضاء با هدف کاستن از فشار نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه مأرب، خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای امنیت و اطلاعات یمن، اطلاعاتی درباره تماس القاعده و داعش در «الصومعه»، «مکیراس» و «الزاهر آل حمیقان» برای انجام حملات به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این استان، دریافت کرده‌اند.

این منابع تاکید کردند: ائتلاف سعودی شروع به تجهیز تروریست‌ها در «لودر» در استان ابین هم کرده است تا به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله کنند. این ائتلاف حمایت مالی و لجستگی از تروریستها در «الصومعه» برای انجام حملات به مناطق «ولد ربیع»، «رداع »و «قیفه» در البیضاء را هم شروع کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 0
    بریده باد دستهای ابولهب های زمانه جزء : 30 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 0
    ماشاء الله انصارالله و دولت نجات ملی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس