کد خبر 1192190
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
نصر الشمری

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، ضمن توضیح علل تحرکات آمریکا و برخی تحولات اخیر در سطح منطقه، تأکید کرد که گروه‌های مقاومت ابتکار عمل را به دست می‌گیرند.

به گزارش مشرق، «نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، در گفت‌وگو با وبت‌سایت عربی خبرگزاری فارس ضمن تأکید بر قدرت بالای گروه‌های مقاومت در پاسخ به نیروهای اشغالگر، خبر داد که یکی از اهداف آمریکا در شرق سوریه ایجاد گذرگاه‌های امن برای سازمان‌های تروریستی میان مرز عراق و سوریه است.

سخنگوی النجباء در این خصوص گفت: «پس از آن تجاوز ظالمانه آمریکا که فرماندهان پیروزی و آزادسازی (شهید سلیمانی و شهید المهندس) را هدف قرار داد و باعث شهادت آنها و گروهی از همراهمانشان-رضوان الله علیهم- شد ، این اقدام خشم و [حس] انتقام‌گیری را در قلب میلیون‌ها تن از مردم عراق بر انگیخت. با توجه به سهولت فراهم کردن تسلیحات در عراق، دور از ذهن نیست که گروه‌هایی از جوانان دست به اقدامات انتقام‌جویانه علیه منافع آمریکا از جمله سفارت این کشور بزنند به خصوص که همه می‌دانند این سفارتخانه تنها یک سفارت نیست لکه لانه شیطان است برای جاسوسی، خرابکاری و اقدمات نظامی و اطلاعاتی».

بیشتر بخوانید:

واکنش النجباء به اظهارات وزیر خارجه عراق علیه مقاومت

نصر الشمری ادامه داد: «پس از ‌آنکه مقاومت پذیرش خود را با درخواست طرف‌های سیاسی  پس از هدف قرار گرفتن هیأت‌های دیپلماتیک اعلام کرد و لانه این شیطان را هیأتی دیپلماتیک در نظر گرفت، دور از ذهن نیست که برخی از بازوهای این سفارتخانه کثیف دست به اجرای حملاتی تشویش‌کننده بزند آن هم برای نسبت دادن پیامدهای ناشی از آن به مقاومت».

الشمری افزود: «مقاومت همواره توضیح داده است که ابتکار عمل را به دست می‌گیرد و قدرت بالایی در پاسخ به نیروهای اشغالگر و منافع آنها در عراق دارد آن هم به گونه‌ای که بازدارنگی دشمن تضمین شود و با خواری و درهم‌شکستی وادار به ترک خاک عراق شود. آمریکا زمانی که شمار نیروهای ارتش اشغالگرش بیش از ۳۰۰۰۰۰ سرباز بود، ضربات مقاومت را امتحان کرد بنابراین مقاومت، امروز، چند هزار نیروی اشغالگر، مقاومت را ناتوان نخواهد کرد و این ضربه آغازی برای راهبرد جدیدی خواهد بود که بنا بر آن، هیچ موضع اشغالگران از آن در امان نخواهد بود تا زمان خروج آخرین سرباز اشغالگر از سرزمین مقدسات».

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی النجباء همچنین به اهدف سفر «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی که اخیرا با تعدادی از مقامات نظامی عراق دیدار کرد، اشاره کرد و گفت: «آشکارترین هدفی که درباره این سفر اعلام نشد، گشتن به دنبال یک سری راهکار و اطمینان‌دهی به دولت پیرش بود به خاطر ترس از هدف قرار گرفتن کشورش آن هم در پاسخ به آتش‌افروزی مجدد اوضاع داخلی عراق به ویژه آنکه مقاومت به منبع تروریست‌ها و فتواهای تکفیری درباره انتقال جنگ به داخل خاک آنها هشدار داده بود. این چیزی است که عملا رخ خواهد داد و جنایت‌هایی از این دست بدون مجازات باقی نخواهد ماند».

نصر الشمری همچنین درباره انگیزه اشغالگران آمریکایی برای شرق سوریه و حمله‌های تجاوزکارانه آنها که گهگاه سر می‌زند، اظهار داشت: «طبق تفکرات آمریکا گاهی علنی است و همچنین بر پایه استنباط‌ها و تحقیقات، اهداف آمریکا در شرق سوریه را می‌توان در تلاش برای این موارد خلاصه کرد:

الف. ایجاد گذرگاه‌های امن برای سازمان‌های تروریستی میان [مرز] سوریه و عراق با هدف بر هم زدن اوضاع داخلی میان دو کشور

ب. خفه کردن آنچه آنها هلال شیعه می‌نامند و قطع کردن تماس میان کشورهای محور مقاومت و جلوگیری از وجود گذرگاهی زمینی از ایران به عراق و سوریه برای رسیدن به لبنان و فلسطین

ج. بستن راه بر صادرات نفت، گاز و قطع یا در نطفه خفه کردن طرح جاده ابریشم شد. ایجاد منطقه‌ای حائل برای دور کردن تسلیحات مقاومت به دورترین نقطه ممکن از فلسطین تا اینگونه حتی الامکان مانع هدف قرار گرفتن رژیم صهیونیستی از این مناطق شوند».

الشمری در بخش دیگری از اظهارات خود همچنین به حضور ناتو در عراق و هدف غرب از دامن زدن به موضوع افزایش حضور نیروهای نیروهای این سازمان در خاک عراق پرداخت و در این ارتباط گفت:‌ «حضور ناتو در خاک عراق از دو احتمال خارج نیست: اول اینکه ناتو جایگزینی باشد برای پوشش خروج نیروهای اشغالگران آمریکایی و نسبت دادن مسئولیت شکست به این نیروها به جای آنکه نیروهای آمریکایی به تنهایی متحمل آن شوند. عامل دوم شاید حاکی از قصد شیطانی آمریکا برای شعله‌ور کردن وضعیت داخلی و تحریک به تقسیم و فدرالی کردن عراق باشد آن هم طوریکه منافع آمریکا و استکبار حفظ شود و شاید هم علت ترکیبی از عامل اول و دوم باشد یعنی آتش‌افروزی در اوضاع داخلی از یک سو تعمیم مسئولیت و پیامدهای ناشی از آن به نیروهایی غیر از نیروهای آمریکایی».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    2 1
    شما جرات دارید پاسخ حملات اسراییل به مقرهاتون را بدید
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      5 3
      البته که جرات دارند، باش و آینده رو نگاه کن، الان وقت بسترسازی توانمندی های مقاومت است نه جواب دوتا موشک صهیونیستهای کثیف. شماها خبر ندارید که چه ساختاری داره شکل می گیره. کار آمریکا به لطف الهی در عراق و سوریه تمومه.
  • پیروزه IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    3 0
    امریکا عراق وسوریه را مثل کشورهای اطراف خلیج فارس گاو شیرده می خواد وای به حال ملتی که به خود وکشورشان بی تفاوت باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس