کد خبر 1192150
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۴
خانه تکانی

رییس آموزش مرکز اورژانس تهران به بیان توصیه‌هایی برای پیشگیری از آسیب دیدگی‌های ناشی از خانه تکانی پرداخت.

به گزارش مشرق، حسین مهرسروش، ضمن اشاره به اینکه یکی از مواردی که در حال حاضر در اورژانس پیش بیمارستانی با آن مواجه هستیم، آسیب دیدگی‌های ناشی از خانه تکانی است، گفت: در فرهنگ ما قبل از سال نو همه افراد خانه‌های خود را پاکیزه می‌کنند و برای پاکیزه کردن منازل خود از مواد شوینده استفاده می‌کنند؛ استفاده از مواد شوینده مشکلی را ایجاد نمی‌کند و از جایی خطر شروع می‌شود که افراد از مواد شوینده حاوی کلر نظیر وایتکس و... استفاده می‌کنند.

ببینید:

عکس/ خانه تکانی

وی ادامه داد: گازهایی که از این محصولات به ویژه زمانی که با مواد شوینده دیگر مخلوط ‌شوند، ساتع می‌شود که می‌توانند سبب آسیب به سیستم تنفسی افراد و به وجود آمدن شرایط اورژانسی شوند و حتی مشکلاتی را تا آخر عمر برای شخص آسیب دیده به وجود آورند که به صورت پایدار بمانند.

رییس آموزش مرکز اورژانس تهران تاکید کرد: حتما باید هنگامی که از وایتکس استفاده می‌کنید در و پنجره‌های محیط را باز بگذارید و از تهویه استاده کنید و اجازه دهید هوا در جریان باشد و گردش داشته باشد و همچنین به هیچ عنوان مواد شوینده را با وایتکس ترکیب نکنید.

مهر سروش با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تماس‌هایی که برای ما اتفاق می‌افتد به دلیل ترکیب کردن مواد شوینده با وایتکس است، افزود: مورد دیگری که در ایام خانه تکانی با آن روبه رو هستیم، تروما است که به دلیل بالا رفتن از نردبان و چهارپایه و عدم رعایت نکات ایمنی رخ می‌دهد و منجر به سقوط شخص و مصدومیت می‌شود و به همین دلیل از هموطنان عزیز خواهشمندیم که هنگام خانه تکانی نکات ایمنی برای خود و اطرافیانشان رعایت کنند تا سال نو را بدون آسیب دیدگی و در نهایت صحت و سلامت آغاز کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس