کد خبر 1192054
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
مخالفت مقامات ژاپنی برای استفاده از واکسن چینی در المپیک

وزیر المپیک ژاپن اعلام کرد ورزشکاران این کشور از واکسن چین استفاده نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، صد و سی و هفتمین نشست هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در حالی به مدت ۲ روز برگزار شد که توماس باخ رئیس IOC از همکاری با چین برای واکسیناسیون المپیکی‌های توکیو و پکن خبر داد.

این در حالی است که مسئولان ژاپنی این موضوع را مورد تایید قرار نداده‌اند. تامایو ماروکاوا وزیر المپیک ژاپن گفت که ژاپن در مورد واکسن‌های چینی از IOC مشاوره نگرفته است و ورزشکاران ژاپنی از آنها استفاده نمی کنند.

وی ادامه داد: این واکسن‌ها برای استفاده در ژاپن مورد تأیید قرار نگرفته‌اند. ما اقدامات گسترده‌ای در زمینه بیماری‌های ضد عفونی برای بازی‌های توکیو انجام داده‌ایم تا بتوانیم بدون واکسیناسیون در مسابقات شرکت کنیم.
کمیته بین المللی المپیک در ابتدا گفته بود واکسن زدن به ورزشکاران را الزامی نمی‌کند اما آنها را تشویق می‌کند که واکین بزنند. توافق با چین تأکید بیشتری بر دریافت واکسن به ورزشکاران جوان و سالم دارد.

کمیته بین‌المللی المپیک گفته است هزینه واکسن‌ها را پرداخت خواهد کرد اما هیچ نشانی از هزینه و مقدار آن نداد.
ماروکاوا خاطر نشان کرد: المپیک با تکیه بر آزمایش، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و نگه داشتن ورزشکاران در "حباب" به گونه‌ای برگزار می شود که گویا واکسن در دسترس نیست.

بازی های المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس یکسال به تعویق افتاد. نظرسنجی‌های صورت گرفته در ژاپن نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد مردم موافق تعویق یا لغو المپیک هستند. آنها همچنین اعلام کردند موافق حضور تماشاگران خارجی در المپیک نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس