کد خبر 1191932
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
سوریه| عفو سربازان فراری از سوی بشار اسد

قانون عفو جدید سربازان فراری، کشته شدن دو کودک بر اثر انفجار مین برجای مانده از داعش در حومه حماه و انتقاد تحلیلگران اروپایی و مصری از اقدامات غربی ها علیه ملت سوریه از مهمترین اخبار آن است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری سوری(سانا) اعلام کرد: «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه امروز قانون شماره ۱ سال ۲۰۲۱ را صادر و افرادی که قبل از تاریخ ۱۲-۳-۲۰۲۱ از خدمت نظام وظیفه فرار کرده‌اند را عفو کرده است.

خبر دیگر از سوریه اینکه دو کودک بر اثر مین برجای مانده از تروریست‌های داعش در روستای «العمیه» در منطقه «سلمیه» در حومه شرقی حماه جان خود را از دست دادند.

یک منبع وابسته به پلیس حماه ضمن اعلام این مطلب بیان کرد: مین برجای مانده از تروریست‌های داعش بعد از ظهر امروز در روستای «العمیه» در حومه «سلمیه» در حومه حماه منفجر شد که بر اثر آن دو کودک کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

هفتم ماه جاری میلادی هم ۱۸ نفر بر اثر مین برجای مانده از تروریست‌ها کشته و سه نفر زخمی شده بودند.

تروریست‌ها قبل از فروپاشی اقدام به مین گذاری مناطقی که تحت کنترلشان بود کرده‌اند که این مین ها و تله‌های انفجاری برای غیرنظامیان مرگ به ارمغان می‌آورد.

خبر دیگر  اینکه «یان دانییل» تحلیلگر امور بین الملل جمهوری چک اعلام کرد: دخالت‌های خارجی ادامه دارد و کشورهای غربی و منطقه‌ای همچنان به حمایت تسلیحاتی و مالی از گروه‌های تروریستی به منظور طولانی کردن عمر بحران سوریه ادامه می‌دهند.

وی افزود: آمریکا و غربی‌ها مسئول طولانی شدن بحران در سوریه هستند. نظام ترکیه و دیگر طرف‌های منطقه ای تروریست‌ها را مورد حمایت مالی و تسلیحاتی می‌دهند که این به افزایش رنج سوری‌ها منجر می‌شود.

دشمنان دمشق عاجز از تحقق اهداف خود به برکت ارتش سوریه هستند

از سوی دیگر «حزب العمل مصر» اقدامات یکجانبه تحمیلی علیه ملت سوریه را به مثابه چالشی برای مشروعیت بین المللی و منشور و قوانین بین المللی دانست و خواستار رفع فوری این اقدامات ظالمانه شد.

«احمد ادریس» رئیس حزب «العمل» مصر به خبرنگار سانا در قاهره گرفت: ملت سوریه تصمیم گیرنده و تعیین کننده سرنوشت خود هستند و احدی حق اجازه در امور  داخلی و تحمیل قیمومیت بر آن را ندارد.

وی گفت: سوریه فرایند مهمی را پیش رو دارد و ادامه اقدامات ظالمانه علت سوری‌ها تلاشی بیهوده برای فشار بر این مردم به منظور تغییر گزینه های آزادشان است.

ادریس تاکید کرد: اردوگاه ضد دولت سوریه ناتوان از تحقق اهداف خود به برکت پایداری ارتش سوریه که همه توطئه ها را به شکست کشانده، بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خدایی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    خدا قوت به بشار اسد و محور مقاومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس