کد خبر 1191906
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
درخواست انجمن داروسازان از رئیس جمهور/ماجرای مجوز داروخانه ها

رئیس انجمن داروسازان ایران، از ارسال نامه ای به رئیس جمهور برای درخواست کمک به داروخانه ها خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدباقر ضیا رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: تحت فشار قرار دادن داروخانه‌ها و داروسازی کشور، هر روز با یک برنامه و بهانه جدید نظیر تغییر آئین نامه تأسیس داروخانه، عرضه دارو در فروشگاه‌های آنلاین، اخذ مجوز از صنف خرازی و…، قطعاً بدون دلیل نیست.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سرمایه سالاران آزمند، سخت دنبال سوداگری در حیطه سلامت هستند و می‌خواهند به هر طریق که ممکن است حوزه دارو، مکمل‌های دارویی و لوازم بهداشتی و آرایشی که با سلامت مردم ارتباط تنگاتنگی دارد را به سیطره خود در آورده و از آن خوشه چینی کنند.

ضیا اضافه کرد: واقعیت این است که بی بند و باری در تهیه و توزیع این اقلام، مترادف با عرضه کنترل نشده آنها خواهد بود و همه می‌دانیم که ایجاد رقابت غیرسالم در این حوزه، آسیب‌های جبران ناپذیری بر نظام بهداشت و درمان کشور و همچنین سلامت مصرف کننده وارد خواهد آورد.

وی تصریح کرد: هر چند مکمل‌های غذایی و دارویی، به اندازه دارو حائز حساسیت نیستند ولی نیاز به کنترل در عرصه تولید، توزیع و مصرف دارند و شکی وجود ندارد که عرضه آنها خارج از داروخانه و یا در فضاهای دور از نظارت سازمان‌های نظارتی، زیانبار خواهد بود.

به گفته ضیا، این موضوع حتی به نفع تولید کنندگان داخلی مکمل‌های غذایی و دارویی نیز نخواهد بود.

وی ادامه داد: ماجرای خواندنی و البته بسیار دردناک اخذ مجوز داروخانه‌ها که محل اصلی، قانونی و عرفی توزیع لوازم بهداشتی در تمام دنیا هستند از صنف خرازی، موجب وهن نظام سلامت است.

ضیا تاکید کرد: انجمن داروسازان ایران، این موضوع را به اطلاع رئیس جمهور، سازمان بازرسی و تمامی نهادهای ذی ربط به صورت مکتوب رسانده و تصریح کرده است که مجموعه‌ها و هیأت‌های رسیدگی و بررسی کننده این در خواست‌ها، برابر قانون باید از نمایندگان انجمن داروسازان ایران و سازمان نظام پزشکی دعوت کنند تا در جلسات آنها شرکت و از حقوق قانونی مصرف کنندگان و داروخانه‌ها دفاع کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    داروخانه هم مثل مغازه است که سود خوبی دارد و چند سال بعد قراره ربات کار داروخانه و داروساز را اجرا کند چون کار تخصصی محسوب نمیشود و روتین و ساده است و اینده هم ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس