کد خبر 1191891
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
سامان بازار مسکن با تسهیلات ساخت 300 میلیون تومانی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پرداخت این 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش مسکن هیچگونه تورمی در اقتصاد ایجاد نمی کند.

به گزارش مشرق، سید کاظم موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم تخصیص 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش مسکن در سال 1400، گفت: باتوجه به اهمیت مسکن در رشد اقتصادی کشور و همچنین نیاز 1.2 میلیونی به مسکن در بودجه 1400 مقرر کردیم 360 هزار میلیاردتومان تسهیلات مالی این بخش اختصاص داده شود. به عبارتی مقرر شد بانک های کشور سال 1400 به صورت جدی نسبت به پرداخت وام ساخت وخرید مسکن اقدام کنند. 

وی با اشاره به این نکته که تحقق این موضوع باعث تحولات شگرفی در بخش مسکن خواهد شد، ادامه داد: درحال حاضر عرضه و تقاضای مسکن با یکدیگر همخوانی ندارند. نیاز سالانه کشور به مسکن بر اساس طرح جامع، چیزی در حدود 1 میلیون واحد مسکونی است. این درحالی است که میانگین ساخت مسکن در چند سال گذشته کمتر 400 هزار واحد مسکونی بوده است.

نماینده مردم اردبیل با اشاره به مصوبه حمایتی مجلس از بخش مسکن در بودجه 1400، گفت: خوشبختانه مجلس در بودجه 1400 هوشمندانه و متناسب با نیاز کشور عمل کرد. تخصیص 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن مطمئنا تولید مسکن را افزایش می دهد و متناسب با آن قیمت مسکن کاهش می یابد.

موسوی، در پاسخ به ادعای برخی مسئولان پیرامون تورم زا بودن بودجه 1400 گفت: پرداخت این میزان تسهیلات بانکی به بخش مسکن به دلیل اینکه در مسیرتولید است و پشتوانه آن جریانی از کالا و خدمات قرار دارد، هیچگونه تورمی هم در اقتصاد ایجاد نمی کند. البته نقش بانک مرکزی در جلوگیری از انحراف و مدیریت تسهیلات دهی این بخش نیز تاثیرگذار است.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان قانون اساسی هم با مصوبه پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی بودجه 1400 به بخش مسکن موافقت کند. در این صورت قطعا هم قیمت مسکن کاهش می یابد و هم اشتغال زایی 3 میلیون نفری ایجاد خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    وام و تسهیلات هیچ وقت مشکل مسکن رو حل نکرده بلکه بدتر کرده
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    300 تومن طویله میشه درست کرد دیوار با سقف همین بقیش رو باید خودت بدی حداقل 700 تومن پول میخاد ساخت ساز شهرستان هم 600 تومن حداقل دارم میگم
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 0
      مگه میخوای برج بسازی؟
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    متاسفانه تا وام میدن، قیمت خونه ها را بالا میکشن‌ واقعا کسی نیست با دلال بازی بنگاهها و بانکها تو این زمینه برخورد کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس