کد خبر 1191686
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
نیکزاد: کسانی که مردم را به بورس دعوت کردند باید پاسخگو باشند

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توصیه ما به وزارت راه و شهرسازی این است که ساخت مسکن را در حجم میلیونی شروع کند گفت: با فعال شدن این بخش۱۳۶ رشته کاری در کشور فعال می‌شود.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت خانه‌سازی استان همدان با اشاره به بازپس‌گیری این شرکت توسط دیوان محاسبات از بخش خصوصی اظهار کرد: متأسفانه این کارخانه با قیمت کمی به بخش خصوصی واگذار شده بود که البته نسبت به لغو این واگذاری اقدام شد.

وی با بیان اینکه اهلیت فردی که این شرکت را خریداری کرده بود نیز تأیید نشده است ادامه داد: با رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در این خصوص صحبت شده و در حال حاضر مانعی برای فعالیت این کارخانه وجود ندارد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: این مرکز باید در بخش بتونی، راه و یا ساختمان فعالیت کند که می‌تواند در این زمینه با بنیاد مسکن، طرف‌های قرارداد سازمان ملی زمین و مسکن، راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن و یا بخش خصوصی به کار خود ادامه دهد.

 وی نسبت به این موضوع که مشکلی برای فعالیت کارخانه، تأمین تنخواه و بهره‌گیری از تکنولوژی برای ارائه خدمات و تولید در بخش بتونی و قطعات مورد نیاز ساختمان و راه ایجاد نخواهد شد، اطمینان داد.

نیکزاد در ادامه گریزی به اقدامات مجلس در تأمین مسکن برای مردم زد و گفت: مجلس در تبصره ۱۸ مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن در قالب ارائه تسهیلات مصوب کرده است.

وی با بیان اینکه برای خانواده‌های دارای فرزند سوم یا بیشتر نیز تسهیلات مسکن اختصاص داده‌ایم افزود: در قانون افزایش جمعیت نیز ضمن در نظر گرفتن قوانین مناسب، در بخش حمایت از راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای احداث مسکن، اعطای تسهیلات و واگذاری زمین در قالب ۹۹ ساله به واجدین شرایط تعریف شده است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توصیه ما به وزارت راه و شهرسازی این است که ساخت مسکن را در حجم میلیونی شروع کند گفت: این حرف از سوی برخی که در اواخر دولت هستیم و کار دارد تمام می‌شود، اشتباه است.

وی با بیان اینکه دولت تا آخرین روزهای مسئولیتش کار را پیش ببرد گفت: انشاءالله دولت بعدی باید یکی از کارهای خود را فعال کردن لوکوموتیو مسکن قرار دهد چراکه فعال شدن این بخش باعث فعال شدن ۱۳۶ رشته کاری در کشور می‌شود و بهترین وسیله برای بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن خواهد بود.

نیکزاد فعال‌سازی بخش مسکن را مصداق اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان اینکه کار در این حوزه نیازی به ارز مصالح، قوانین و دیگر ملزومات مورد نیاز آن در کشور وجود دارد گفت: اگر مسکن فعال شود بسیاری از بخش‌ها به ویژه صنعت نیز فعال خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به حل مشکل مسکن و تذکرات ایشان به دولت یازدهم و دوازدهم در این زمینه اظهار کرد: اگر به حرف رهبری عمل می‌شد بعد از حدود هفت سال شاهد پروژه‌های نیمه تمام که در آستانه بهره‌برداری بودند نبودیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    3 3
    قراره قیمت مسکن باز هم چند برابر شه فقط ببین کی گفتم
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 1
      از بس نا شکریم
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    مسکن چهل‌ درصد می ریزه. ولی تولید. زیادش مهم نیست چون قابل صادرات نیست و ارزاوری نداره.
  • محمد IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    4 1
    ان شاالله مشکل مسکن با کمک همه حل شود
  • راما IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    3 1
    آقای نیکزاد چی شد میلگرد نیامد زیر ۱۰ تومن تا کی باید منتظر باشیم .....
    • IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      تا وقت گل نی
  • خسرو IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 1
    در دولت بعدی اقای نیکزاد انشااله وزیر مسکن خواهد شد و ابتدا باید تمام عوامل آخوندی را که مانع ساخت مسکن میباشند و حامی رانت و دلال بازی میباشند از این وزارت خانه بیرون خواهد کرد
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 3
      نیکزاد خودش یه زمانی وزیر مسکن بود و قیمت مسکن تو دورش 30 برابر شد
  • زیرخط فقر IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    آقایان بیجا کرده اند که هی بودجه تعیین و تصویب میکنند!!!!توی این ممالک اسلامی فقیر فقیرتر وغنی غنی تر میشود،هرچه پیشتر میرویم فقر وفحشا وارتشا هم بزرگترو قوی تر میشود!!!
  • ع IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 1
    اب بده تا خشک نشه
  • شهروند IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    باسلام جناب نیکزاد مگر مجلس کاری کند بی کاری بیداد میکند فحشا ودزدی مواد فروشی تورا بخدا فکری بکنید از بیکاری هزار بلا سر انسان میاید اینو قدیمیتر از ما هم گفتن باید با طلا حرفهشون ونوشت مردم واقعا خسته شدن از این همه بی عدالتی
  • عل IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    ایران باید درقالب چند ده میلیونی مسکن خوب بسازه که ایران ابرقدرت خاورمیانه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس