کد خبر 1191889
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲
جامعه مهدوی چه خصوصیاتی دارد؟

جامعه مهدوی دارای خصوصیات منحصر به فردی است که یکی از آن‌ها از بقیه مهم‌تر است که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند.

به گزارش مشرق، جامعه مهدوی دارای خصوصیاتی است که رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه‌ای به مهمترین ویژگی آن اشاره کرده اند:

ما کـه منتظر امام زمان هسـتیم، بایـد در جهتی کـه حکومـت امـام زمان (علیـه الاف التحیه والثناء و عجل َّ الله تعالی‌فرجه) تشـکیل خواهد شـد، زندگی امـروز را در همـان جهت بسـازیم و بنا کنیـم. البته، مـا کوچکتر از آن هسـتیم که بتوانیـم آن گونه بنایـی را که اولیـای الهی سـاختند یا خواهند سـاخت، بنا کنیـم؛ اما بایـد در آن جهت تلاش و کار کنیم.

بیشتر بخوانید

شعرخوانی شاعرانی از سراسر کشور در محضر رهبر انقلاب +متن اشعار

مظهـر عـدل پـروردگار، امـام زمان (عجل َّ الله تعالی فرجـه) اسـت و می دانیـم کـه بزرگ تریـن خصوصیـت امـام زمان (علیه الصلاة و السلام) - کـه در دعاهـا و زیـارات و روایـات آمده اسـت - عدالـت می باشـد: یملا الله به الارض قسـطا و عدلا ما بایـد امروز جامعـه را جامعـه‌ی عدالـت بکنیـم. در بنای یـک جامعه، عدالـت از همه چیـز مهمتر اسـت. عدالت، بـه معنای عـدم تبعیـض در حقـوق و حـدود و احکام اسـت. عدالـت، یعنی کمک بـه مردم محـروم و ضعیـف. عدالت، یعنـی این کـه برنامه‌ها و حرکـت کلی کشـور، در جهـت تأمین زندگی مسـتضعفان باشـد. عدالت، به معنـای این اسـت کـه کسـانی کـه در زیـر سـایه‌ی سـنگین نظـام طاغوتـی، از حقوق خـود محـروم ماندنـد، به حقوقشـان برسـند. عدالت، یعنـی این‌که عـده‌ی خاصی بـرای خودشـان حق ویژه‌یـی قایل نباشـند. عدالـت، یعنی این‌کـه حقـوق انسـانی و اجتماعـی و عمومـی و حدود الهـی، یکسـان بر مـردم اجرا شـود. اگر جلـوی کسـانی که با تکیه بر فریـب و زور و یا بر اسـاس کارهـای ناصحیح و مبتنـی بر عقل های ّ مـادی و منحـرف از معنویت، توانسـتند به چیزهایی کـه حق آن‌ها نبوده اسـت، دسـت پیـدا کنند، گرفته شـود تـا فرصتی بـرای ادامـه‌ی کار خود پیـدا نکنند، عدالـت تحقق پیـدا کرده اسـت.

البتـه، کمک بـه مظلومـان و محرومـان، شـامل کمک هـای فـردی هم می شـود، امـا قضیـه بالاتر از اینهاسـت؛ زیرا تحقـق زندگـی عادلانه بـه این اسـت کـه کمـک نظـام و تشـکیلات و حرکـت آن، در جهت کمـک به مسـتضعفان باشـد. ما اگـر در ایـن جهـت، زندگی خـود را پیـش بردیـم و حرکت کردیـم، مطمئنـا خدای متعال کمک خواهد کرد و قدرت های مـادی نخواهند توانسـت بـا این ترفندهـا و فریب ها، ملـت مـا را از راه پر افتخار خود منصرف کنند و مقاومتـش را بگیرنـد. ان شـاءالله روزبـه روز مقاومـت مردم بیشـتر خواهد شـد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس